شناسهٔ خبر: 68150447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است

طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در شهرستان چایپاره اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان چایپاره،
«مینا خضرلو »رئیس بهزیستی شهرستان چایپاره از اجرای طرح (مانا) با هدف ارتقاء توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در شهرستان چایپاره خبر داد.
خضرلو با بیان اینکه این طرح در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در دو گروه دختران و پسران  نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در شهرستان چایپاره توسط تسهیلگر آموزش دیده در حال برگزاری است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان است و والدین باید تلاش کنند تا فضایی دوستانه و احترام‌آمیز را برای ارتباط با نوجوانان فراهم کند.
«خضرلو» یادآور شد: مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی برای جذب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذی‌نفعان به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان به‌دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر است که زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، کارگاه پیشگیری از خودکشی، طرح پازک، خودمراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده‌محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی نیز در شهرستان اجرا خواهدشد.

طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است

طرح مانا حامی افزایش مشارکت اجتماعی نوجوانان است

نظر شما