شناسهٔ خبر: 68008442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

افزایش ۴ برابری حوادث ناشی از غرق شدگی

حوادث ناشی از غرق شدگی۴ برابرافزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عموم مردم باید هشدارهای متعدد در خصوص غرق شدگی و پرهیز از شنا در محل‌های نا ایمن و استخرها غیر مجاز در ویلا و باغ و زمین‌های کشاورزی را جدی بگیرند. 

دکتر علی یزدانی افزود: با شروع فصل گرم و حضور هموطنان در مناطق ییلاقی، باغ، زمین‌های کشاورزی و استفاده از استخرهای غیر مجاز برای شنا موجب بروز حوادث تلخی شده است.

یزدانی گفت:  در بررسی انجام شده از ابتدا فروردین ماه ۱۴۰۳ تا انتهای تیر  امسال  ۳۲ نفر مصدوم ناشی از حوادث غرق شدگی به اورژانس پیش بیمارستانیدانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ برابری داشته است.

وی افزود:  از این تعداد ۷ نفر اعلام فوت در محل و ۲۵ مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند. وی با عنوان اینکه استخرهای کشاورزی هر چند برای ذخیره سازی آب ساخته می‌شوند، اما در برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و جان افرادی را که برای شنا و ماهیگیری به آنجا می‌روند، می‌گیرندگفت: در این حوادث، بیشتر کسانی که جان خود را در استخرهای کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخرها غرق می‌شوند.

 رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر استخرهای کشاورزی ایمن سازی نشده‌اند و باعث بروز حادثه می‌شوند، زیرا در استخرهای کشاورزی برای جلوگیری از هدر رفت آب از مواد نانویی به نام ژئو ممبران  استفاده می‌کنند که اگر فردی در این استخرها بیفتد، هیچ راهی جز تن دادن به مرگ ندارد.

دکتر یزدانی گفت: سدها نیز محل مناسبی برای شنا نیست و بسیار خطرناک است.

نظر شما