شناسهٔ خبر: 67953479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

محیط‌های مستعد رشد و تکثیر پشه آئدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: لازم است تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پشه آئدس در استان مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان یزد درخصوص موضوع پشه آئدس و بیماری تب دنگی که در نقاطی از کشور حادث شده است، گفت: بنابر گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون موردی از وجود پشه آئدس یا بیماری تب دنگی در استان یزد مشاهده نشده است.

 

محیط‌های مستعد رشد و تکثیر پشه آئدس

وی افزود: باتوجه به اینکه مواردی از وجود پشه آئدس در استان‌های همجوار و برخی از استان‌های کشور همانند اصفهان، کرمان و فارس که درجوار استان یزد هستند مشاهده شده است، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا کرده، که باحضور دستگا‌های دخیل تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 عزیزی ادامه داد: یکی از محیط‌های مستعد رشد و تکثیر این پشه در مکان‌هایی است که در آن آب به مدت طولانی مانده باشد که در این مکان‌ها می‌تواند تخم گذاری و به سرعت رشد و آسیب‌هایی را وارد کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اضافه کرد: بر همین اساس از تمامی هم استانی‌های گرانقدر درخواست می‌شود نسبت به این موضوع اهمیت داده و احیانا اگر در منزل، محیط پیرامونی، مغازه‌ها و محیط‌های سطح شهر درصورت مشاهده آب راکد به منظور رشد و تکثیر بی رویه این پشه مهاجم جلوگیری کنند.

 وی ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی دیگر از محل‌هایی که برای رشد و تکثیر این پشه مناسب است داخل لاستیک‌های مستعمل است لذا مقرر شد، شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری و امحاسازی لاستیک‌های مستعمل که توسط مغازه‌هایی از قبیل آپاراتی‌ها و تعویض روغنی‌ها و ... در سطح شهر وجود دارد، اقدامات لازم را داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، افزود: درخصوص انتقال پسماند‌های سطح شهر و همچنین انتقال پسماند‌های شهرستان‌های زارچ و تفت به منطقه پسماند شهرستان یزد، درحال پیگیری هستیم تا در خصوص مقابله با ایجاد محیط زندگی این پشه نیز اقدامات موثری صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما