شناسهٔ خبر: 67940156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

نرخ جديد انواع نان در کردستان مشخص شد

صاحب‌خبر -
نرخ جديد انواع نان در کردستان مشخص شد
خبرگزاری آریا_معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت نان در این استان 25 درصد افزایش یافت و این تغییر نرخ در خبازی ها به اجرا درآمده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ فرزاد سردارزاده اظهار داشت: بعد از درخواست های مکرر اتحادیه خبازان مبنی بر افزایش قیمت نان، بررسی و آنالیز قیمت نان براساس دستور و اعلام استانداری در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بر مبنای اسناد و مدارکی که اتحادیه در اختیار این اداره کل قرار داد راستی آزمایی ها و کارهای کارشناسی در رابطه با آن انجام و سپس افزایش 25 درصدی قیمت نان در استان مصوب شد.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: قیمت نان پیشنهادی از سوی اتحادیه متناسب با وضعیت استان نبود لذا کارشناسان اداره کل صمت با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و همچنین حمایت از خبازان، قیمت مطلوبی را تعیین کردندکه این نرخ در جلسه ای با حضور مسئولان استانی مصوب شد.
سردارزاده اعلام کرد: قیمت نان لواش ماشینی یارانه ای نوع یک با وزن چانه 160 گرم و نان لواش ماشینی یارانه ای نوع 2 با وزن چانه 140 گرم از چهار هزار ریال به پنج هزار ریال افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: قیمت سنگک سنتی یارانه ای نوع یک با وزن چانه 625 گرم از 17 هزار ریال به 21 هزار ریال و سنگک سنتی یارانه ای نوع 2 با وزن چانه 625 گرم از20 هزار ریال به 25 هزار ریال افزایش یافت.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: قیمت سنگک ماشینی یارانه نوع یک (کیلویی فروشی) از 38 هزار و 300 ریال به 47 هزار و 500 و نان سنگک ماشینی یارانه ای نوع 2 از 44 هزار ریال به 55 هزار ریال رسید.
سردارزاده اضافه کرد: نان تافتون سنتی یارانه ای نوع یک با وزن چانه 250 گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و 750، نان تافتون ماشینی یارانه ای نوع 2 با وزن چانه 280 گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و 750ریال و نان بربری یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد با وزن چانه 450 گرم از 14 هزار ریال به 17 هزار و 500 ریال افزایش یافت.
وی ادامه داد:قیمت نان بربری یارانه نوع 2 بدون کنجد با وزن چانه 450 گرم از 15 هزار ریال به 18 هزار و 750 ریال رسید.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: قیمت های نان اعلام شده از چهارم مرداد سال جاری در دستگاه پوز موجود در نانوایی ها ثبت شده و هیچ کدام از خبازان نمی توانند بیشتر از این قیمت را از مردم دریافت کنند.
سردارزاده بر توجه و دقت مردم به قیمت نان دریافت شده از سوی خبازان تاکید کرد و گفت: قیمت هر نایلون هم پنج هزار ریال در این دستگاه ثبت شده و شهروندان هوشیار باشند بیش از این مبلغ از آنها دریافت نشود و در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی با سامانه 124 تماس یا به ادارات صمت در شهرستان های استان مراجعه کنند.
وی یادآور شد:قیمت هر کلانه (نان سنتی در استان) با روغن 100 هزار ریال و بدون روغن 80 هزار ریال مصوب شده است.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: قیمت نان سنگک و بربری آزادپز هم حدود یک ماه پیش به ترتیب 100 هزار ریال و 70 هزار ریال مصوب و اجرایی شد.

نظر شما