شناسهٔ خبر: 67845698 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شیرازه گزارش می دهد؛

میزی برای خدمت به مردم در شهرک گلستان

میز خدمت آموزش‌وپرورش استان فارس در ستاد نمازجمعه شهرک گلستان شیراز در تاریخ ۵ مردادماه ۱۴۰۳، با حضور مدیرکل و معاونان آموزش‌وپرورش استان و همچنین رؤسای نواحی یک و دو شیراز دایر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، میز خدمت آموزش‌وپرورش استان فارس در ستاد نمازجمعه شهرک گلستان شیراز در تاریخ ۵ مردادماه ۱۴۰۳، با حضور مدیرکل و معاونان آموزش‌وپرورش استان و همچنین رؤسای نواحی یک و دو شیراز دایر شد، این میز خدمت جهت رفع معضلات و دغدغه‌های مردم بود که به شکل نامه و یا در همان زمان از طریق تماس تلفنی با واحد مربوطه پیگیری جدی شد.


 همچنین نمازجمعه این هفته به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن روحانی، خطیب نمازجمعه شهرک‌های غرب شیراز برگزار شد.

 

هدف ما خدمت به مردم است
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس ضمن اشاره به بیانات حضرت اباعبدالله (ع) که فرمودند بالاترین نعمتی که خدا به بندگانش می‌دهد خدمت به مردم است گفت: ما هم به تاسی از حضرت اباعبدالله (ع) امروز محضر مردم عزیز و ارزشمند شهرک گلستان در میز خدمت در نمازجمعه هستیم.

 وی افزود: برنامه‌ای که دوستان امروز تدارک دیده‌اند در راستای خدمت به مردم است، ما در طول روزهای عادی فعالیتمان در اداره کل آموزش‌وپرورش فارس برقرار است و در خدمت دانش‌آموزان و اولیا هستیم و امروزی که روز تعطیل هم است ما فعالیتمان را تعطیل نکرده‌ایم و هدفمان هم این است که اگر عزیزان مشکلاتی داشته باشند حل کنیم که تا به الان هم افرادی مراجعه کرده و مشکلشان را مرتفع کرده‌ایم، در واقع هدف ما خدمت به مردم است.
 

 رتبه برتر کشوری میز خدمت شهرک گلستان 

همچنین در حاشیه این میز خدمت مسئول برگزاری نمازجمعه شیراز بیان کرد: روز ۵ مردادماه که مصادف است با سالروز نمازجمعه که اولین نمازجمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار شده است.


 سید محمدعلی ملک سعیدی ادامه داد: پیرو دستور مقام معظم رهبری که توصیه کرده‌اند که باید نمازجمعه‌ها فعال‌تر و در خدمت مردم باشند، و بعد از انتصاب محمدجواد حاج‌علی‌اکبری به‌عنوان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، میزهای خدمت در کل کشور فعال شدند که به‌صورت ماهیانه ارگان‌ها و ادارات مختلف در جهت پاسخگویی به مردم در مصلی نمازجمعه حاضر می‌شوند. 
 
 وی با اشاره به اینکه نمازجمعه شمال شیراز با امامت حجت‌الاسلام المسلمین محسن روحانی برگزار می‌شود گفت: پس از ورود حجت‌الاسلام المسلمین محسن روحانی که در حدود ۳ سال است که امام‌جمعه شمال شیراز را برعهده دارند با تعامل و پیگیری‌هایی که داشته‌اند این میز خدمت با حضور مسئولین به‌صورت مستمر در حال برگزاری است. 
 
 مسئول برگزاری نمازجمعه شیراز ادامه داد: این هفته هم که مصادف با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش، مدیر ناحیه ۱ و ۲ آموزش‌وپرورش و معاونان آنان و رئیس بازرسی و حراست آموزش‌وپرورش شده است.
 
 ملک سعیدی با اشاره به فاصله شهرک گلستان با مرکز شهر یادآور شد: نکته قابل‌توجه این است که باتوجه‌به اینکه میز خدمت در شهرک گلستان با وجود دوری از مرکز شهر، با استقبال خوبی از سمت مردم مواجه شده است، سال گذشته هم به لحاظ آماری توانسته‌ایم رتبه برتر در کشور را به دست بیاوریم. 


 وی خاطرنشان کرد: میز خدمت‌ها باتوجه‌به اینکه مواجهه حضوری مردم با مسئولین است و در آن روال اداری و معطلی‌های اداری را ندارد و پاسخگویی از سمت مسئولین به‌صورت مستقیم در حال انجام است، بازخورد بسیار خوبی داشته است. 


 هیچ مدیری حق گرفتن وجه اضافی از اولیا را ندارد
 همچنین مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ شیراز با اشاره به سالروز اولین نمازجمعه که به دستور امام خمینی (ره) برگزار شده است یادآور شد: ما هم به همین مناسبت در میز خدمتی که تشکیل شده است در جهت خدمت مردم، مسائل مردم را در جهت ثبت‌نام، پوشاک، سرویس مدارس و نقل‌وانتقالات دارند را مرتفع کنیم.
 
مجید احمدی با تأکید بر اینکه هیچ مدیری حق گرفتن وجه اضافی از اولیا را ندارد گفت: ما در نشست با مدیران و در ارسال بخشنامه‌ها به مدارس تأکید کرده‌ایم از اول تیرماه تا پایان شهریورماه هیچ مدیری حق دریافت شهریه و هزینه‌ای بابت کمک به مدرسه را ندارد. بعد از هماهنگی با انجمن اولیا مصوب شود که خانواده‌ها می‌توانند کمکی به مدارس بکنند که البته این کمک اجباری ندارد البته چند مورد تخلف هم وجود داشته که با فراخواندن مدیر و برگرداندن پول به دانش‌آموز مشکل را حل کرده‌ایم. 
 
وی ادامه داد: هم اکنون هم این آمادگی را داریم که اگر مدیر مدرسه‌ای خانواده‌ای را اجبار به پرداخت شهریه کرده است با وی برخورد قانونی خواهیم کرد.


 مدیران باید بر اساس موارد و مستندات قانونی عمل بکنند
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ شیراز در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس طرح آدرس مطرح کرد: در بحث ثبت‌نام، ما اوراق ثبت نامی دانش‌آموز برایمان اهمیتی ندارد، مدیر مدرسه باید هزینه‌ها و مواردی که برای رفت‌وآمد دانش‌آموز وجود دارد را مدیریت کند، اگر ما تأکید بر طرح آدرس داریم به دلیل این است که می‌خواهیم مشکلاتی از جمله دغدغه رفت‌وآمد برای دانش‌آموز وجود نداشته باشد.
 
مجید احمدی اضافه کرد: اما اینکه مدیران بخواهند وارد حریم خصوصی افراد شوند این خلاف قوانین است و این مسئله در صورت وجود باید بررسی جدی شود و مدیران باید بر اساس موارد و مستندات قانونی عمل بکنند، ما در جهت پیگیری مواردی که مطرح شد هم به‌صورت حضوری و هم تلفن مستقیم و فضای مجازی در خدمت مردم هستیم.
 
 
همچنین مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شیراز ضمن اشاره به ثواب خدمت به مردم بیان کرد: در حاشیه نمازجمعه شهرک گلستان، میز خدمتی برای رفع مشکلات اهالی شهرک‌های غرب گلستان و شهرک گلستان طراحی شده که افرادی که مشکلاتی در زمینه آموزش‌وپرورش داشتند حضور پیدا کردند و مشکلاتشان را بیان کردند که ان‌شاءالله که بتوانیم دراین‌خصوص گره‌گشای مشکلات مردم باشیم.
 
سید ابراهیم رضوی ضمن اشاره به اینکه خدمت به مردم اولویت کار هر مقام مسئولی است، گفت: مردم می‌توانند در روزهای یکشنبه به‌صورت حضوری به دفتر ما مراجعه کرده و پیگیر مشکلاتشان باشند.


به گزارش «شیرازه»، در راستای تکریم شهروندان شهرک‌های شمال غرب شیراز و به‌منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد و باهدف بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی، بهره‌مندی شهروندان محترم این منطقه میز خدمت در مسجد خاتم‌الانبیا برگزار شد و در این جلسه جمع کثیری مردم نمازگزار مشکلات خود را در مورد نحوه ثبت‌نام، هزینه‌های ثبت‌نام، کمک‌های مردمی و همچنین مشکلات سرویس مدارس مطرح کردند.


 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و معاونان و رؤسای نواحی ۱ و ۲ پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بوده و راهنمایی لازم به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.
 
در این میز خدمت جمعی از خدمتگزاران مدارس استان فارس نیز حضور داشتند که به نحوه آزمون تغییر سمت خدمتگزاران معترض بوده و ادعا داشتند که استاندارهای لازم جهت برپایی آزمون رعایت نشده است .


 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس تأکید کرد که مسئله را از طرق مختلف و دوربین مداربسته نصب شده در محل برگزاری آزمون پیگیری و نتیجه را متعاقباً اعلام می‌کند.


انتهای خبر/224224

نظر شما