شناسهٔ خبر: 67844484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قانون اقدام راهبردی دست تیم مذاکره کننده را پر کرد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: قانون اقدام راهبردی توان دیپلمات‌های کشور را برای دفاع از منافع ملی ارتقا داد و باعث شد تا اگر قرار باشد ما بار دیگر مذاکره‌ای با غرب داشته باشیم، دستمان برای نشستن پای میز مذاکره پر باشد. 
ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به تأکید اخیر رهبر انقلاب مبنی بر کارآمدی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و گره‌گشایی از صنعت هسته‌ای کشور با تصویب این قانون گفت: آقای عراقچی ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و در زمانی که مسئول تیم مذاکره کننده ایران با کشور‌های ۴+۱ بود، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که برای بررسی آخرین وضعیت مذاکرات برگزار شده بود، گفت که امریکایی‌ها به‌خاطر قانون اقدام راهبردی عجله دارند که با ایران هرچه زودتر به توافق برسند. 
وی افزود: همچنین آقای دکتر صالحی که در آن زمان رئیس سازمان انرژی اتمی بود، در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها زمینه‌ساز ظهور ظرفیت‌های جدیدی برای کشور شده است. 
 علاوه بر این آقای عراقچی در جلسه‌ای دیگر به ما گفتند که قانون مذکور دست آن‌ها را برای مذاکرات پر کرده است. بنابراین این اعتراف صریح و واقعی دوستان است که در جلسات بیان می‌کنند، اما متأسفانه در برخی تربیون‌های رسمی و گاهاً برای کسب رأی مردم، اظهاراتی خلاف واقع بیان می‌شود که حتی شاهد بودیم با واکنش رهبر انقلاب هم مواجه شد. 
رضایی با رد برخی ادعا‌هایی که در دوران رقابت‌های انتخاباتی علیه قانون اقدام راهبردی مجلس از سوی برخی چهره‌های سیاسی مطرح شد، تأکید کرد: قانون اقدام راهبردی توان دیپلمات‌های کشور را برای دفاع از منافع ملی ارتقا داد و باعث شد تا اگر قرار باشد ما بار دیگر مذاکره‌ای با غرب داشته باشیم، دستمان برای نشستن پای میز مذاکره پر باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما