شناسهٔ خبر: 67843178 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران:

تالار مرکزي يزد جزو زيباترين مجموعه‌هاي فرهنگي هنري است

صاحب‌خبر -
تالار مرکزي يزد جزو زيباترين مجموعه‌هاي فرهنگي هنري است
خبرگزاری آریا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه (5 مرداد) تالار مرکزی استان یزد را با مساحت 14450 مترمربع پس از 15 سال افتتاح و از بهش های مختلف آن بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت:این مجموعه جزو زیباترین مجموعه های فرهنگی هنری تاریخ کشورمان است.
وی با بیان اینکه تالار مرکزی یزد به لحاظ فن آوری رقیبی ندارد، افزود: استاندار و مجموعه استان خیلی حمایت کردند و انشاالله اینجا محلی برای تولیدات مفید فرهنگی برای استان و کشورمان باشد.
در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ،محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی چابک مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ، حمید نیلی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی،
مهران فاطمی استاندار یزد و اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد.
مجموعه تالار یزد که کلنگ احداث آن در سال 1387 به زمین خورده بود، پس از 15 سال به همت دولت سیزدهم و در راستای نگاه ملی و راهبرد تکمیل پروژه‌های ناتمام به بهره‌برداری می‌رسد.
این مجموعه فرهنگی هنری از دو سالن 609 و 455 نفری تشکیل شده است؛ ظرفیت برگزاری نمایش های روباز، نگارخانه، سالن های تمرین نمایش، کارگاه ساخت دکور و کلاس های آموزشی دیگر بخش های ابر پروژه فرهنگی یزد را تشکیل می دهد.
مدرن بودن و تجهیزات به روز آن یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه است.
تالار مرکزی و مجلل یزد که قرار بود با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی افتتاح شود، پس از شهادت ایشان و به دستور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شد.

نظر شما