شناسهٔ خبر: 67842518 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تکذیب تخصیص وام و ارز به «تولیدکننده‌نماها» از سوی معاونت علمی

امیدرضا علی‌اکبری

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در تصحیح ادعاهای خود درباره تخصیص ارز و تسهیلات به تولیدکنندگان موبایل، گفت که وامی از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری به صنایع مونتاژی پرداخت نشده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از فضای مجازی «علیرضا کلاهی صمدی» در مطلبی که در توییتر خود منتشر کرده، تاکید کرد که «این بدان معنی نیست که تولیدکننده‌نماها هیچ‌گونه وامی نگرفته‌اند». 

او نوشت: «بسیاری از تولیدکننده‌نماها حالا در موبایل، ابزار، لوازم خانگی یا خودرو با هدف تغییر ماهیت کالای وارداتی به مواد اولیه و دریافت ارز با نرخ پایین‌تر و یا اولویت در دریافت ارز تاسیس شده‌اند و هدف اصلی، کسب سود از طریق این اربیتراژ است.»

وی اضافه کرد: «محل تخصیص ارز معمولا دفاتر تخصصی وزارت مربوطه بوده و این نیز مرتبط با معاونت فناوری ریاست جمهوری نیست.»

بااین‌حال، کلاهی صمدی در پاسخ به یکی از کاربران، بر تخصیص ارز به تولیدکنندگان (از سوی نهادهای دیگر غیر از معاونت علمی) تأکید کرد و گفت میزان صحیح ارز اختصاص‌یافته، ۳۳۰ میلیون دلار است و «امسال هم تا اینجا مقادیر قابل توجهی بوده». 

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران، گفته بود: «معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری به این واحدها [تولیدکنندگان موبایل] وام‌های کم‌بهره می‌دهد. در شرایطی که در مضیقه جدی ارزی هستیم به یکی از واحدهای تولید موبایل از جیب صادرکننده ۳۶۰ میلیون یورو ارز داده‌اند.»

معاونت علمی ریاست‌جمهوری هم در واکنش، این ادعاها را «کذب محض» خوانده بود.

انتهای پیام

نظر شما