شناسهٔ خبر: 67842469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ضربه سنگین القسام به نظامیان اسرائیل / انهدام ۲ مرکاوا و هلاکت یک نظامی

ایرنا : در عملیات امروز گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در محله تل الهوا در جنوب شهر غزه، ۲ دستگاه تانک پیشرفته «مرکاوا ۴» با استفاده از ۲ بمب محلی «شواظ» منهدم شد.

صاحب‌خبر -

رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین القسام در عملیاتی در محله تل الهوا در غزه، ۲ تانک مرکاوای نظامیان اشغالگر را منهدم کردند و یک نظامی صهیونیست نیز در جریان این عملیات به هلاکت رسید.

خبرگزاری فلسطینی سما نیوز گزارش داد، در عملیات امروز گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در محله تل الهوا در جنوب شهر غزه، ۲ دستگاه تانک پیشرفته «مرکاوا ۴» با استفاده از ۲ بمب محلی «شواظ» منهدم شد.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد یک نظامی صهیونیست را که بر روی یکی از ماشین آلات نظامی ارتش اشغالگر در حال گشت زنی در محله تل الهوا بود، هدف قرار داده و به هلاکت رسانده است.

مقاومت فلسطین همزمان، ۲ راکت زمین به هوا به طرف بالگردهای اشغالگران که در بر فراز محله های غربی شهر غزه در حال پرواز بودند، شلیک کرد.

خبر مرتبط
حملات سنگین جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به الحدیده یمن

جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی منطقه‌ای را در جزیره «کمران» استان الحدیده در غرب یمن سه بار بمباران کردند.

توپخانه رژیم اشغالگر، محله شیخ ناصر در غزه را بارها مورد حمله قرار داد. همزمان نظامیان اشغالگر، این بخش از شهر را گلوله باران کردند.

در تحولی دیگر، پیکرهای یک شهید و یک زخمی از زیر آوار منطقه خربه العدس در شمال شهر رفح از زیر آوار بیرون کشیده شد.

روز گذشته (پنجشنبه) نیز ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یک نظامی این رژیم که هفته گذشته در عملیات مقاومت در فلسطین اشغالی زخمی شده بود، خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «آرئیل توباز» افسر اطلاعاتی اسرائیلی که هفته گذشته در جریان عملیات زیرگیری با خودرو در تقاطع «نیر زوی» در نزدیکی پایگاه «زروین» زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده کشته شده است.

بر اساس این گزارش، در عملیات مذکور چهار نظامی صهیونیست هم زخمی شده بودند.

در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اجساد پنج اسیر خود در غزه را بازگردانده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که ارتش، جسد «کرل برودسکی» نظامی اسیر اسرائیلی در غزه را طی عملیاتی نظامی بازگردانده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

نظر شما