شناسهٔ خبر: 67842402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

پس از ۳۸ سال؛

پنجمین شهید گمنام استان کرمان در فارس شناسایی شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از شناسایی پنجمین شهید گمنام استان کرمان با نام «علی زراعت‌ حرفه» پس از ۳۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ سعید ایرانمنش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با همراهی محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان، حجت الاسلام علی عرب پور مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، محمود مهدوی فر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان و جمعی دیگر از مسئولان استان در دیدار با خانواده شهید والامقام «علی زراعت‌ حرفه» از شناسایی پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از ۳۸ سال در دارالرحمه شیراز خبر داد.

شایان ذکر است؛ شهید «علی زراعت‌ حرفه» در پنجم شهریور ۱۳۴۵ در گلباف از روستاهای کرمان به دنیا آمد و در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و سپس به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

این شهید گرانقدر در ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر این شهید والامقام در سال ۱۳۷۰ کشف و به‌ عنوان شهید گمنام در دارالرحمه شیراز خاکسپاری شده و در نهایت در مرداد ماه امسال با انجام آزمایشات DNA شناسایی و اکنون خبر شناسایی پیکر مطهر شهید والامقام توسط مسئولان استان کرمان به برادران و خواهران شهید اطلاع‌ رسانی شد.
پدر این شهید والامقام سال‌ ها قبل به فرزند شهید خود پیوست و مادر شهید نیز؛ پس از ۳۸ سال درد از دوری فرزند خود سه ماه پیش دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

نظر شما