شناسهٔ خبر: 67841898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

وزارتخانه ها باید در دستان اشخاص امین، صادق و متدین باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید کابینه را با پشتوانه مردمی انتخاب کند، گفت: باید اشخاصی امین، صادق، متدین و امیدآفرین وزارتخانه‌ ها را در دست گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان، اظهار داشت: کاری که انجام می دهیم باید برای خدا باشد و هم ظاهر عمل و هم نیت آن صورت مناسب و درستی داشته باشد.

وی افزود: در جامعه اسلامی باید چنین باشد، جامعه‌ اسلامی که پیامبر آن را مهندسی کرد، مشخصات و مختصاتی داشت، ارزش‌ هایی در جامعه بود؛ که این ارزش‌ ها در جامعه تبیین می‌ شد و مردم با نشاط به سمت‌ شان می‌ رفتند تا آن را در جامعه پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حقیقت تقوا یعنی رعایت امر الهی و توجه به نواحی خدا و آنچه رضایت خداوند را شامل می‌ شود. با اعتقاد راسخ و قلبی، این امر را محقق سازیم و خود را خالصانه در راستای رضایت حق قرار دهیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بخشی از این ارزش‌ ها عدالت محوری بود، روحیه برادری انسان یکی از این ارزش‌ ها بود، که با هم‌ نوع خود چگونه برخورد می‌ کنند.

وی افزود: ویژگی دیگر در جامعه که ارزش محسوب می‌ شد، برابری بود و تبعیض امری قبیح در جامعه شناخته شده بود و ویژگی دیگر، برتری افراد بر اساس تقوا و فضیلت بود، به گونه ای که در پیشگاه خداوند هر که باتقواتر، محبوب‌ تر بود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: بعد از اسلام و بعثت رسول خدا، ارزش‌ ها جای ضد ارزش‌ هایی را گرفت، که یکی از این ضد ارزش‌ ها کفر، تفرقه و اختلاف شدید بین مردم بود، ضد ارزشی دیگر جاهلی و عصبیت قومی از دیگر ضد ارزش‌ ها بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: یکی دیگر از عواملی که باعث شد در این نیم قرن ارزش‌ ها کم‌ رنگ شود و ضد ارزش‌ ها برگردند، حکام آن زمان از جمله جریان منحرف و هواپرستی بنی‌ امیه بود.

وی بیان کرد: ضد ارزشی دیگر بدعت‌ هایی‌ است، که به وجود آوردند؛ یعنی دست‌ اندازی به احکام دینی بود، هوا و هوس خود را به نام دین به خورد مردم دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: وقتی جامعه ارزش‌ هایش را از دست داد و ضد ارزش‌ ها جای آن‌ ها را گرفتند، پس واقعه کربلا دور از تصور و عجیب نیست و بستر را در این ۵۰ سال فراهم‌ کردند برای آنچه که در کربلا و بعد از آن اتفاق افتاد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امروز سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به حکم حضرت امام خمینی (ره)، توسط آیت‌ الله‌ طالقانی است، که در حوزه دیانت، فرهنگ و هم در حوزه سیاست بود.

وی اذعان داشت: نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور امام راحل به صورت رسمی با حکمی که به مرحوم آیت اللّه طالقانی داد، در سال ۵۸ در تهران برگزار شد. نماز جمعه ای که عملکردهای متفاوتی را در راستای دفاع از ارزش ها و انقلاب، آن هم در صحنه های مختلف هم در حوزه فرهنگ، دیانت و سیاست به نمایش گذاشت.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: تریبون دفاع از ارزش‌ های دینی، اسلامی و رویکردهای نظام در حوزه‌ ها مختلف بخش دیگری از ارزش‌ های نماز جمعه است و در نماز جمعه به این پرداخته می‌ شود؛ که برای دفاع از مسلمانان، اسلام و انقلاب چه باید کرد؟

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که اوج ثبات و آرامش است و رئیس‌ جمهوری انتخاب شد، که رهبر عزیز و فرزانه‌ انقلاب پیروزی و موفقیت او را، پیروزی و موفقیت ما می‌ داند.

وی بیان داشت: رییس جمهوری که رهبر فرزانه انقلاب، موفقیت او را موفقیت همه ما و پیروزی او را پیروزی هر کدام از ما که نسبت به انقلاب، ایران و نظام دلداده هستیم، می دانند و با این پشتوانه قرار است؛ کابینه را معرفی کند و مجلس با دقت هرچه تمام تر باید به کابینه رای اعتماد بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: رییس جمهور منتخب هفته آینده پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، بستر را برای معرفی کابینه فراهم می کند و امیدواریم هم مجلس و هم دولت از این آزمون بزرگ بتوانند سرفراز بیرون بیایند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: باید در مجلس و دولت به دو امر مهم توجه داشت؛ مهم اول اینکه دشمن دنبال دو قطبی و اختلاف افکنی در کشور است.

وی بیان داشت: مورد دوم کسانی که در کشور امیدآفرینی می‌ کنند باید بتوانند دولت و مجلس را در دست بگیرند و کار را به یاری خدا پیش ببرند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید کابینه را با پشتوانه مردمی انتخاب کند، گفت: باید اشخاصی امین، صادق، متدین و امیدآفرین وزارتخانه‌ ها را در دست گیرند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: دنیای امروز دنیای بی‌ رحم و طرفدار ظلم و آدم کشی است، مراکز قدرت و کشورهای بزرگ که سال‌ ها حرف از حقوق بشر می زدند و می زنند، دیدید در روزهای اخیر شخصی جلاد، آدم کش و کودک کش را به مجلس و پارلمان شان برای سخنران دعوت کردند.

وی افزود: اگر چه با سکه دو رویی مواجه هستیم که یک طرف آن دولت حاکمه ایالات متحده است که از فرد جانی و قاتل که پرونده جنایتی در سازمان ملل و محاکم قضایی آن مطرح است به مجلس دعوت می کنند و روی دیگر سکه نمایندگان و افرادی در همان کشور که متوجه این هستند که نخست وزیر رژیم جعلی، غاصب و آدمکش نباید دعوت شود و برای اعتراض به آن در جلسه سخنرانی حضور پیدا نمی کنند.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: اما قدرت مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت به‌ خصوص یمن قهرمان‌ توانست پهباد خود را به مراکز حساس رژیم‌ جعلی برساند و از سامانه‌ های دفاعی آن‌ ها، که سال‌ ها تبلیغش را می‌ کردند عبور کند و سعی می‌ کنند رژیم جعلی را تنبیه کنند و سرجایش نشانند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: مورد دیگر سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است؛ که یکی دیگر از برگ های مهم تاریخ این کشور است، آن زمان گروهک ها و منافقین با پشتیبانی صدام تصمیم گرفتند حمله مستقیم و همه جانبه ای به کشور را آغاز کنند و از مرزها بگذرند، شهرها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند و به خیال خودشان در مرکز کشور جشن پیروزی را می گیرند.

وی تاکید کرد: اما رزمندگان سلحشور که هشت سال در دفاع مقدس اجازه ندادند به یک وجب از خاک کشور تعرض شود و هر جا تعرض شد پاسخ محکم دادند، اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اشغال بماند، به همت رزمندگان، این حرکت ناجوانمردانه خنثی شد و عملیات مرصاد رقم خورد که یکی از روزهای پیروزی غرور آفرین کشور است.

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: فرار بنی صدر از کشور به عنوان نخستین رییس جمهور کشور که بعد از کسب اکثریت آرا و نشستن بر کرسی ریاست جمهوری، مواردی از مواضع رییس جمهور که زاویه آن را با انقلاب مشخص می کرد، برملا شد و صبر انقلابی مردم به پایان رسید. بنی صدر را مجلس انقلابی عزل کرد و پس از آن مجبور شد فرار را بر ماندن در این کشور ترجیح دهد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: دشمنان ما فکر می کردند با رفتن بنی صدر همفکرانش، می توانند برای کشور مشکلاتی به وجود بیاورند که بخش دیگری از تاریخ کشور ما است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری نیز تصریح کرد: این عالم شجاع و مبارز هم خطر استبداد و هم خطر استکبار را درک کرد و برخی ساده اندیشان از مشروطه دفاع کردند، به مشروعه آن توجه نکردند و با کمال تاسف اتفاق های تلخی در تاریخ کشور رقم خورد؛ که شیخ فضل الله نوری آن را پیش بینی می کرد و بعد از آن مشروطه هم مورد هجمه قرار گرفت و به نتیجه نرسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانت در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن روز اهدای خون؛ از همه خواهر و برادران تقاضا دارم‌ که روز اهدای‌ خون را که یک امر بزرگ اجتماعی است شرکت و به خواهر و برادران خود کمک کنید.

نظر شما