شناسهٔ خبر: 67841871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اقتصاد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

خبر بد نامزدی کامالا هریس درباره نفت آمریکا

سابقه کامالا هریس در مجازات شرکت‌های نفتی برای جرایم محیط زیستی و حمایت از ابتکارهای اقلیمی، به معنای آن است که نامزدی معاون جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، خبر بدی برای صنعت انرژی آمریکا است.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد کامالا هریس پیشتاز نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر باشد. بر اساس سوابق او به عنوان دادستان کل کالیفرنیا و به عنوان معاون رئیس جمهور، این خبر بدی برای صنعت نفت آمریکا خواهد بود.

مروری بر زندگی حرفه‌ای کامالا هریس که فضای رسانه‌ای را پر کرده است، به شکایت‌های او علیه شرکت‌های نفتی از جمله شورون اشاره می‌کند که به دلیل سوء استفاده از مواد خطرناک، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. خط لوله «پلینز آل امریکن» نیز در سال ۲۰۱۵ به دلیل نشت نفت در سواحل این ایالت، به هدف دادستان کل کالیفرنیا تبدیل شد.

طبق گزارش اینساید کلایمت نیوز، هر چند این ادعای هریس که از شرکت اکسون موبیل در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ شکایت کرده بود، نادرست به نظر می‌رسد. با این حال، به نظر می‌رسد در حمایت از گذار به سوی انرژی پاک، او حتی از جو بایدن هم جلوتر است. هریس در اوایل دهه ۲۰۰۰ که دادستان منطقه سانفرانسیسکو بود، اولین واحد قضایی محیط زیست را در بخش خود راه‌اندازی کرد تا به جرایمی مانند زباله‌های خطرناک و سایر جرایم زیست محیطی رسیدگی کند.

طبق گزارش یورونیوز، هریس در سال ۲۰۰۵ گفته بود جنایت علیه محیط زیست، جنایت علیه جوامع و افراد فقیر و محروم است. مردمی که در آن جوامع زندگی می‌کنند، اغلب چاره ای جز زندگی در آنجا ندارند.

دادستان کل سابق کالیفرنیا که سپس، سناتور ایالتی شد، همچنین از حامیان جدی طرح «توافق جدید سبز» بود که با وجود هزینه سنگین آن، این ایالت را به یک نمونه برای گذار به سوی انرژی پاک تبدیل کرد. هریس همچنین علنا اعلام کرده که طرفدار ممنوعیت فرکینگ است که او را در میان فعالان اقلیمی محبوب کرد.

 جارد هافمن، نماینده دموکرات از کالیفرنیا در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: او از آن دسته رهبرانی است که صنعت سوخت‌های فسیلی را مسئول می‌داند و این، موردی است که در حال حاضر به آن نیاز داریم. او قطعا موفقیت دولت بایدن در زمینه آب و هوا و انرژی پاک را ادامه خواهد داد و در این راه، ثابت قدم خواهد بود.

 

با این حال، وقتی مسئله انتخابات نوامبر مطرح می‌شود، یک مشکل وجود دارد. کامالا هریس برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به شرط اینکه نامزد دموکرات‌ها شود، باید نظر رای دهندگان ایالت‌های متمرکز بر انرژی را جلب کند و این به معنای ایالت‌های نفت و گازخیز مانند پنسیلوانیا است.

هریس در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹، علاوه بر ممنوعیت فرکینگ، از مالیات کربن هم صحبت کرده بود که دقیقا در بین رای دهندگان محبوب نیست. او، این مالیات را «هزینه آلودگی آب و هوا» نامید تا جای ممکن، به صنعت نفت و گاز تحمیل کند و سپس از این پول برای پیشبرد دوره گذار به انرژی پاک استفاده کند.

دانیل دیزروت، رئیس اندیشکده چپ‌گرای «دیتا برای پیشرفت» به وب سایت خبری اکسیوس گفت: سوابق او چیزی است که طرفداران عدالت محیط زیستی و اقلیمی درباره آن هیجان زده می‌شوند و تصور می‌کنم که او واقعا می‌تواند به سوابق خود به‌عنوان دادستانی که سراغ شرکت‌های بزرگ نفت و گاز رفته است، متکی باشد.

با این حال اسکات جنینگز، استراتژیست جمهوری خواهان، به این نشریه گفت: اگر دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز نشوند، به خطر می‌افتند و دیدگاه‌های هریس در آنجا طرفدار ندارد.

این صحبت‌ها به معنای آن است که هریس، یا باید به پایگاه رای دهندگان اصلی خود متمرکز شود و خطر از دست دادن رای ایالت‌های تاثیرگذاری مانند پنسیلوانیا را به جان بخرد یا همان کاری را انجام دهد که وقتی با بایدن در سال ۲۰۲۰ متحد شد، انجام داد و لحن خود را ملایم کند تا بتواند رای دهندگان ایالت‌های بزرگ نفت و گاز را جلب کند. با این حال، حتی اگر او این کار را انجام دهد، در صورت ریاست جمهوری هریس در کاخ سفید، دولت فدرال سراغ شرکت‌های بزرگ نفتی خواهد رفت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت مشاوره «راپیدان انرژی» هفته جاری اعلام کرد هر چند هنوز موردی که در آن یک شرکت سوخت فسیلی برای صدمات ناشی از تغییرات اقلیمی مسئول شناخته شود، وجود نداشته است اما چشم انداز شکایت توسط وزارت دادگستری، احتمال مسئول شناخته شدن در این خصوص و احتمال مطالبه خسارت و ریسک شهرت را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما