شناسهٔ خبر: 67841572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد:

ایستادگی رئیس جمهور مقابل خرده فرهنگ‌های جهان

امام‌جمعه شیراز گفت: هیچ رئیس جمهوری در دنیا این‌قدر پشتوانه ندارد، در نظام‌های دموکراتیک می‌گویند که پشتوانه‌اش رأی مردم است و این است که رئیس جمهور کشور ما باید خیلی قوی در مقابل همه خرده فرهنگ‌های دیگری که در جهان هست بایستد و تمدن ایرانی و اسلامی را به رخ آن‌ها بکشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پنجم مردادماه شیراز اظهار کرد: شما برادران و خواهران را به تقوا توصیه می‌کنم که عزت دنیا، سعادت دنیا و عزت و سعادت آخرت در گرو تقوا و پرهیزگاری است.

نماینده ولی‌فقیه با تشکر از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس ادامه داد: عزیزان فنی و حرفه‌ای که تلاش‌های خوبی در زمینه آموزش فنونی که منجر به اشتغال جوانان می‌شود انجام می‌دهند و هفته آینده روز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و به‌صورت ویژه هم امروز به صورت دسته جمعی عزیزان در نمازجمعه حاضر شدند، این کار بسیار ارزشمند است. ما اگر جوان بیکاری را می‌بینیم قبل از هر چیز می‌پرسیم که چه حرفه و فنی را بلد هستی و طبق همان تلاشی بکنیم که درآمدی کسب کند، تا فن و حرفه بلد نباشد که نمی‌تواند درآمد داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه آموزش‌های عمومی ما در دبیرستان و دانشگاه چنین ویژگی ندارد؛ یعنی دانش آموز و دانشجوی ما سالیان درازی تحصیل می‌کند و نهایتاً هیچ چیزی بلد نیست که بگوییم بله این فنی است که یاد گرفته است؛ بله، فرمول و مباحث نظری بسیار بلد است؛ اما کار عملی که بتواند بایستد و یک چیزی را تولید بکند یا یک ارزش افزوده‌ای ایجاد کند متأسفانه ندارد از این جهت مرکز آموزش‌های فنی حرفه‌ای تلاش‌های خوبی دارد انجام می‌دهد که امیدوار هستیم بیش از پیش موفق بشوند و آموزش‌های خود را به روز کنند. خیلی از عزیزانی که الان ارزآوری دارند برای کشور رفته‌اند آنجا یک کار برای خودشان انجام بدهند؛ اما این‌قدر کارشان بالا گرفته که الحمدلله الان می‌توانند در کشور منشأ خیلی خیرات باشند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به حکم تنفیذ ریاست‌جمهور یادآور شد: نکته دیگری که عرض می‌کنم در هفته آینده سه مناسبت است که باید به آن توجه داشته باشیم، یکی تنفیذ حکم ریاست جمهور منتخب توسط رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای روز یکشنبه انجام خواهد شد و امیدوار هستیم که با ریاست جمهوری جدیدی که در کشور مشغول به کار می‌شوند دستگاه اجرایی بتواند خدماتش را به مردم به صورت قانونمند و منضبط ادامه دهد.

امام‌جمعه شیراز افزود: حدود ۶۰ روزی است که ما با سرپرستی داریم کشور را اداره می‌کنیم و این نکته‌ای است که اینجا باید یادآور بشوم که از نظر دین ما و از نظر توحید که بالاخره تفکر اصلی ما مسلمان‌ها است همه امور عالم دست خداست هم در ناحیه طبیعی که همه کار دست خداست هم در ناحیه اجتماعی و ما می‌گوییم در جامعه هم باید حکم خدا روا باشد، تنفیذ در این فلسفه سیاسی به این معنا است که مردم به رئیس جمهور اعتماد کردند و اذن دخالت در امور اجرایی را از ناحیه الهی می‌گیرد برای اینکه نایب امام‌زمان (عج) به او می‌گوید برو کار کن و این یعنی مردم کاری کردند در مسیر اجرای احکام الهی آن که از جانب خدا حق دارد حکومت کند این کار مردم را تنفیذ می‌کند.

وی ادامه داد: هیچ رئیس جمهوری در دنیا این‌قدر پشتوانه ندارد، در نظام‌های دموکراتیک می‌گویند که پشتوانه‌اش رأی مردم است اینجا رأی مردم را دارد به اضافه؛ و این اضافه چیست؟ اینکه نایب امام‌زمان (عج) به او می‌گوید این را اجازه می‌دهم که بروی و کار را انجام دهی. این پشتوانه اضافه می‌شود و این است که رئیس جمهور کشور ما باید خیلی قوی در مقابل همه خرده فرهنگ‌های دیگری که در جهان هست بایستد و تمدن ایرانی و اسلامی را به رخ آن‌ها بکشد که در خطبه اول بنده ناراحت شدم از اینکه ما را وحشی خواندند و باید رئیس جمهور ما بیاید وسط میدان و محکم بگوید حالا متوجه می‌شوید تمدن مال کجاست و وحشی کیست؟

این قدرت را رئیس جمهور با تنفیذ نایب امام‌زمان (عج) پیدا می‌کند و از این جهت اضافه بر رأی مردم در نظام‌های دیگر است و ما روال حاکمیت الهی را هم برای این قضیه تثبیت می‌کنیم.

وی افزود: مناسبت دوم؛ گاهی توقع می‌شود که شیرازی‌ها مثل همیشه تاریخ خود یک اظهار وجود کنند و یکی از جاهایی که دو سه سال است بنده توقع می‌کنم و البته مردم هم پاسخ دادند؛ ولی باز هم دلم می‌خواهد بیشتر باشد؛ شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) است.

ببینید یک امامزاده‌ای ما در این شهر داریم حضرت علی بن حمزه بن موسی کاظم (ع) که برادرزاده امام رضا (ع) است و نوه امام هفتم و در شهر ما شهید شده است.

 

انتهای خبر/224224

نظر شما