شناسهٔ خبر: 67840746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش نماینده ولی فقیه به تحریم سخنرانی نتانیاهو در امریکا

نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه سمنان به تمجید از تحریم سخنرانی نتانیاهو توسط برخی از قانونگذاران امریکایی پرداخت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه اظهار کرد: تحریم سخنرانی نتانیاهو توسط ۱۲۸ قانون‌گذار در آمریکا و اعتراض به اقدام‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی توسط شمار زیادی از یهودیان رسوایی برای جنایتکاران این رژیم است.

وی با اشاره به لزوم تداوم حمایت ها از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین و خصوصا غزه اضافه کرد: درخواست و مطالبه‌ همه‌ی مسلمانان و آزادگان جهان ،تداوم مقاومت فلسطین تا شکست عبرت آموز رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: انتظار می‌رود تمامی آزادیخواهان جهان برای حق‌خواهی مردم مظلوم جبهه مقاومت همراهی و در عرصه بین‌المللی از حقوق آنها پشتیبانی کنند.

مطیعی با محکوم کردن کشتار بی گناهان غزه و فلسطین بر وحدت و انسجام بیشتر امت اسلامی در حمایت از محور مقاومت و فلسطین تاکید کرد.

وی با اشاره به سالروز برگزاری نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی، خودسازی و دگرسازی را از ویژگی‌های بارز این فریضه‌ عبادی_ سیاسی دانست و ادامه داد: نظام مترقی اسلام اجتماع‌های روزانه وهفتگی و سالانه را با شرکت در نماز جماعت، نماز جمعه و مناسک حج فراهم کرده و به خصوص به مسلمانان شرکت در نماز جمعه را تاکید کرده تا علاوه بر بعد دینی به مسائل روز وابعاد فرهنگی و سیاسی و اجتماعی هم توجه کنند. 

خطیب نماز جمعه سمنان با یاداوری سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ آن را برگ افتخار زرینی برای استان سمنان برشمرد و افزود: مقر صادقین با حضور ۶ گردان از استان سمنان در منطقه‌ی تنگه چهارزبر اولین سدی بود که توانست در مقابل تجاوز ناجوانمردانه دشمنان ایستادگی کند و استان کرمانشاه و برخی دیگر از مناطق کشور را چنگال منافین کوردل نجات دهد.

وی با اشاره به جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی دفاع غزه و تقدیم بیش از ۴۰ هزار شهید در این باریکه خاطرنشان کرد: درخواست و مطالبه‌ی همه‌ی آزادگان جهان و پیروان مکتب اسلام مقاومت فلسطین تا شکست جانانه و عبرت آموز رژیم صهیونیست است.

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با بیان صدور حکم ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ به دستور دولت آلمان گفت: این مرکز بزرگ اسلامی که مهمترین مرکز فعالیت مذهب شیعه در اروپاست توانست قرآن را به پرفروش‌ترین کتاب برساند و با نشر آگاهی آمار مسلمان و شیعیان را افزایش دهد و حالا از سوی داعیان آزادی بیان از فعالیت ممنوع شده است.

وی در ادامه در پیش بودن گرمترین روزهای سال را یادآور شد و از مردم خواست تا در این برهه با مدیریت صحیح مصرف انرژی ضامن پایداری جریان شبکه برق و همچنین آب در کشور باشند.

وی از مردم استان سمنان خواست با صرفه جویی آب و برق در دوره پیک مصرف، دولت را در عبور از این شرایط یاری کنند.

انتهای پیام

نظر شما