شناسهٔ خبر: 67840136 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

درآمد 8.6 میلیاردی یوتیوب از تبلیغات و رقابت با تیک‌تاک

صاحب‌خبر -

ارسلان ویسی: یوتیوب یکی از مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده مردم جهان است و سهم قابل توجهی از مصرف رسانه‌ای افراد رو به خود اختصاص داده است. خبرگزاری سیناپرس در هفته‌ای که گذشت، مهم‌ترین خبرها و رویدادهایی مربوط به یوتیوب را رصد کرده است و آن‌ها در قالب یک بسته خبری آماده ساخته است؛ از درآمد 8.6 میلیارد دلاری یوتیوب از تبلیغات تا رقابت نزدیک با تیک‌تاک برای تصاحب بازار موسیقی و دردسرسازی برای بی‌بی‌سی، اندراحوالات و وضعیت یوتیوب در هفته‌ای که گذشت بود.

درآمد 8.6 میلیاردی یوتیوب از تبلیغات در 3 ماهه دوم سال 2024  

درآمد پلتفرم یوتیوب از تبلیغات در 3 ماهه دوم سال 2024 با رشد 13درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 8.66 میلیارد دلار رسید. البته این در حالی است تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند این رقم به 8.93 میلیارد دلار برسد. با این حال شرکت مالک یوتیوب، آلفابت از انتطارات تحلیلگران فراتر رفت و در این 3 ماهه 84.47 میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.6درصد رشد داشته است.  در همین راستا سوندار پیچای، مدیرعامل اجرایی آلفابت در جلسه بررسی گزارشات مالی 3 ماهه دوم گفت : «ما در سعی می‌کنیم تا در هر لایه‌ای از کار که هوش مصنوعی بکار می‌آید، آن را نوآورانه استفاده کنیم. رهبری دیرینه زیرساخت ما و تیم‌های تحقیقاتی داخلی وقتی فناوری‌ها تکامل پیدا می‌کنند، ما را برای پیشرفت در موقعیت‌های خوبی قرار می‌دهد.»

رقابت نزدیک یوتیوب و تیک‌تاک

با نزدیک شدن زمان ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده، رشد «یوتیوب شرتز» از تیک‌تاک بیشتر شده است. داده‌های Luminate نشان می‌دهد که رشد YouTube Shorts در بین شنوندگان موسیقی در حال افزایش است و ممکن است تا کمی دیگر یوتیوب عنوان محبوب‌ترین پلتفرم در بین این افراد را از تیک‌تاک برباید. در سه ماهه دوم سال گذشته، 33درصد از شنوندگان موسیقی از تیک‌تاک استفاده می‌کردند و این مقدار در مدت مشابه سال جاری نیز تغییری نداشت. اما میزان استفاده‌ی این قشر از یوتیوب شرتز از 28درصد در سال گذشته به 31درصد در سال جاری رسید؛ در حالی که تیک‌تاک هیچ رشدی نداشته است. داده‌ها نشان می‌دهد که ممکن است تیک‌تاک تا سال 2025 پلتفرم پیشرو در میان شنوندگان موسیقی نباشد؛ حتی اگر این پلتفرم در آمریکا ممنوع نشود. دلیل این اتفاق حجم زیاد کاربرانی است ( حدود 113 میلیارد نفر) که ماهانه از یوتیوب بازدید می‌کنند.

 یوتیوب برای بی‌بی‌سی دردسرساز شدند

نیم میلیون خانوار سال گذشته اشتراک شبکه‌ی بی‌بی‌سی خود را لغو کردند. دلیل اصلی این اتفاق این است که نسل جوان به سرویس‌های استریم ویدیو مانند نتفلیکس و یوتیوب عادت کرده‌اند و شبکه‌های تلوزیونی برای آن‌ها جذابیت لازم را ندارد. گزارش سالانه‌ی بی‌بی‌سی نشان می‌دهد تعداد کل خانوارهای بریتانیایی که اشتراک سالانه‌ی 169.50 پوندی بی‌بی‌سی را پرداخت کرده‌اند به 23.9 میلیون کاهش یافته است. این اتفاق در بدترین زمان ممکن برای بی‌بی‌سی رخ داد، چرا که به دلیل یک دهه کاهش بودجه و تورم بالا، وضعیت مالی آن از قبل با مشکل مواجه شده بود. برخی از نگران‌کننده‌ترین اعداد بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که چگونه جوانان به طور فزاینده‌ای احساس می‌کنند که صدا و سیما به آنها مربوط نیست. تنها 69درصد از بریتانیایی‌های زیر 16 سال گفتند که در طول هفته به طور متوسط هر گونه محتوای بی‌بی‌سی را تماشا می‌کنند و این میزان در میان افراد اقلیت قومی ضعیف‌تر است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما