شناسهٔ خبر: 67839931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: مصلحت مردم در انتخاب کابینه دولت چهاردهم لحاظ شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امیدواریم یک هم افزایی و انسجام خوبی بین مجلس و دولت شکل بگیرد و در انتخاب کابینه و مسوولان دولت چهاردهم مصلحت مردم در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه مراسم تنفیذ رییس جمهور منتخب روز یکشنبه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخی از اقدامات رییس جمهور از مشروعیت ولایت است و کارهای رییس جمهور از اختیارات و شئونات ولی فقیه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: رییس جمهور منتخب در معرفی وزرای کابینه‌اش و مجلس شورای اسلامی در تایید صلاحیت‌ها و رای‌ها، مصلحت مردم را مورد توجه قرار بدهند و این موضوع را بر مصالح جناحی مقدم برشمرد.

آیت‌الله ‌شعبانی‌موثقی تاکید کرد: نمایندگان مجلس و دولت به کسانی رای بدهند و اعتما کنند که در تعارض منافع مردم و سرمایه‌داران مردم را لحاظ کنند.

امام جمعه همدان گفت: مسوولان و استاندارانی انتخاب شوند که در تعارض بین قدرتمندان و مردم، طرفدار مردم باشند و این موضوع برآیند مشترک دولت و مجلس است.

وی ادامه داد: هر ۲ قوه مقننه و مجریه در انتخاب مسوولان برای خدمت به مردم در پیشگاه الهی و مردم موظفند که بهترین افراد را برای خدمت به مردم انتصاب کنند.

انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد

آیت‌الله ‌شعبانی‌موثقی با گرامیداشت روز نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه یکی از مظاهر تقوا محسوب می‌شود و در دوران پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نماز جمعه با اهمیت فراوان و اهتمام خاص جامعه اسلامی برگزار می‌شد.

امام جمعه همدان: مصلحت مردم در انتخاب کابینه دولت چهاردهم لحاظ شود

وی افزود: پس از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) خود خلفا و امامان جمعه نماز جمعه را برپا می‌کردند اما پس از آن نمازجمعه برای بیان عملکرد خلفا تبدیل شده و از رسالت اصلی خود فاصله گرفته بود.

آیت‌الله شعبانی موثقی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ تشیع به آن میزان که پس از انقلاب و در دوران جمهوری اسلامی نماز جمعه با اهمیت برگزار شده است، سراغ نداریم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد، افزود: در طول تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته هیچگاه نماز جمعه با این عظمت و با رویکرد امروزی و ارتباط با مردم و حامی مستضعفان نداشتیم.

خطیب جمعه همدان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه است، پیش از انقلاب اسلامی نیز برخی از علما نماز جمعه اقامه می‌کردند اما پس از انقلاب اسلامی جایگاه اصلی نماز جمعه تحقق پیدا کرد.

نتانیاهو با سفر به آمریکا به دنبال جذب حمایت‌های این کشور است

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نتانیاهو با سفر به آمریکا به دنبال جذب حمایت‌های این کشور است و شاید بنا دارد آمریکا را وارد یک جنگ کند.

آیت‌الله شعبانی موثقی ادامه داد: افکار عمومی مردم، نخبگان و سیاسیون آمریکا با رویکرد تقابل با رژیم صهیونیستی شکل گرفته است؛ قتل عام کودکان و زنان در غزه وجدان‌های بشری را بیدار کرده اما نکته تاسف‌بار بخش دیگر نظرات سیاسیون در رابطه با سخنرانی نتانیاهو است.

وی افزود: در کنگره آمریکا که گاهی از حقوق بشر سخن می‌گوید، پس از سخنرانی نتانیاهو برای نسل‌کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی دست می‌زند و دیدیم تشویق جنایت در کنگره آمریکا شکل گرفت.

امام جمعه همدان بیان کرد: آمریکا می‌داند نباید وارد این عرصه بشود چراکه تجربه تلخ جنگ در عراق و افغانستان را تجریه کرده است.

وی تاکید کرد. حمایت آمریکا از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به طور قطع مسائلی را برای این کشور ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مصلحت آمریکا نیست و اگر سیاستمداران آمریکا عقل داشته باشند خود را برای سیاست‌های رژیم صهیونیستی هزینه نخواهند کرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی در ادامه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد افزود: نقش مردم همدان برای موفقیت در عملیات مرصاد بسیار ارزشمند است.

نظر شما