شناسهٔ خبر: 67839792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی کرملین: عملاً روابط دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) درباره سطح مناسبات کنونی مسکو و واشنگتن گفت: روسیه و ایالات متحده در حال حاضر عملا هیچ روابط دوجانبه ای ندارند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، دیمیتری پسکوف روز جمعه در جمع شرکت‌کنندگان در جشنواره رسانه‌های نوین در مسکو افزود: تلاش برای انتقال دیدگاه روسیه به غرب در فضای نفرت از هر آنچه به روسیه مربوط است را بیهوده می دانیم؛ گذر زمان لازم است.

وی با اشاره به محدودیت‌های روزافزون اعمالی علیه مسکو پس از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اظهار داشت: باید برای ادامه سیاست غرب در زمینه بیرون راندن روسیه از منابع اطلاعاتی و چندرسانه ای خود آماده باشیم.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند؛ موضوعی که مقام‌های روس تأکید کرده‌اند محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما