شناسهٔ خبر: 67839407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس فنی و حرفه‌ای دیر:

سالانه ۱۵۰۰ جوان دیری مهارت آموزی می‌شوند

بوشهر- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان دیر با ارائه آموزش‌های مهارتی توانمند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درویشی ظهر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با گرامیداشت هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: موضوع بیکاری یکی از مسائل عمده جامعه امروز است.

رئیس مرکزی آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر افزود: با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری فقدان مهارتهای مورد نیاز جویندگان کار است، انتظار می‌رود سازمان فنی و حرفه‌ای نقش به‌سزایی در میزان کاهش بیکاری ایفا کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر بازار کار و کمک به رفع معضل بیکاری ایفا می‌کند.

درویشی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با ۵ کارگاه ثابت دولتی و ۱۰ کارگاه روستایی در حوزه‌های خدمات صنعتی، فنی، کشاورزی، فرهنگ و هنر سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان را با ارائه آموزش‌های مهارتی توانمند می‌کند.

وی بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر حرفه‌هایی مانند کارگاه فناوری اطلاعات، مکانیک، برق صنعتی، شیلات و آبزی‌پروری، صنایع پوشاک، صنایع دستی، آتش‌نشانی، ایمنی، حسابداری، کشاورزی و چندین حرفه مهارتی براساس نیازهای شهرستان، بخش‌ها و روستاها برگزار کرده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر گفت: مهمترین رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان، کارجویان و متقاصیان مهارت‌آموزی جهت ارتقا مهارت است.

وی یادآور شد: صدور کارت کسب، تسهیلات اشتغالزایی، ترجمه در بیش از ۱۵۰ کشور جهان و اشتغال در این کشورها، ارتقا مهارت، تکمیل مهارت‌های موردنیاز دیپلم و بیمه کارگران ساختمانی از مزایای گواهینامه فنی و حرفه‌ای است.

درویشی با اشاره به عملکرد فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر خاطرنشان کرد: شهرستان دیر سال گذشته در بحث آموزش با هزار و ۶۷۶ نفر دوره و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ نفر ساعت بین ۱۵ مرکز فنی و حرفه‌ای استان بوشهر رتبه دوم کسب کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر به دلیل همجواری با خلیج فارس موقعیت استراتژیک و صیادی دارد، بیان کرد: خوشبختانه مجوز اولین مرکز صنایع دریایی، بندری و شیلاتی کشور برای بندر دیر گرفته شد و در اسفندماه سال گذشته ساختمان این مرکز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در پایان از امام جمعه و فرماندار شهرستان، نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر قدردانی کرد.

نظر شما