شناسهٔ خبر: 67839381 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی برگزیدگان سوگواره «نی ناله» در تبریز معرفی برگزیدگان سوگواره «نی ناله» در تبریز

سومین سوگواره منطقه‌ای نمایش‌های آئینی مذهبی با عنوان «نی ناله» با معرفی برگزیدگان در تبریز پایان یافت.

صاحب‌خبر -

هیات داوران این جشنواره در بخش صحنه ای، نمایش‌های یغما از تبریز و هنگامه‌ای که آسمان را شکافت از زنجان و در بخش میدانی، شبیه خوانی دردانه حضرت زهرا (س) و نوجوان لاله کفن از شهرستان مرند را به عنوان آثار برگزیده به سوگواره‌های ملی معرفی کرد.

جایزه‌های برتر طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی این سوگواره به نمایش یغما و جایزه موسیقی به نمایش ابلیس هر دو از تبریز تعلق گرفت و جایزه‌های رتبه نخست بازیگری زن و مرد هم به ترتیب به حدیثه راد از ارومیه و رضا یاوری از زنجان اعطا شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و فرماندار تبریزاز نقش هنر به ویژه هنر‌های نمایشی در ماندگاری قیام عاشورا سخن گفتند.

از ۶۴ اثر ارسالی از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل و همدان به دبیرخانه سوگواره در دو بخش صحنه‌ای و میدانی، ۲۰ اثر در ۴ روز برگزاری سوگواره ارائه شد.

سومین سوگواره منطقه‌ای «نی ناله» با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی و تکریم حجاب و عفاف عاشورایی برگزار شد.

نظر شما