شناسهٔ خبر: 67839222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد

اولین شورای اداری شهرستان تازه تأسیس عشق‌آباد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: ارتقاء بخش دستگردان اتفاق بزرگی است که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی امروز _جمعه پنجم مرداد _ در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تازه تأسیس عشق‌آباد که با حضور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: برای ارتقا و تشکیل یک دهستان، بخش یا شهرستان جدید، فراز و نشیب‌های زیادی باید طی شود.

وی با بیان اینکه برای ارتقا بخش دستگردان به شهرستان نیز پیگیری‌ها از مهرماه ۱۴۰۱ شروع شد، افزود: فرمانداری طبس طرح اولیه ارتقا بخش را تهیه کرده و این طرح به وزارت کشور ارسال شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که طرح ارتقا بخش دستگردان به شهرستان چندین مرتبه از وزارت کشور برگشت خورد تا ایرادات مختلف آن رفع شود، گفت: مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور چند روز به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کرد و بررسی‌های لازم را انجام داد.

وی گفت: استاندار خراسان جنوبی طی چندین جلسه در هیئت دولت و کمیسیون سیاسی و امنیتی وزارت کشور از طرح دفاع کرد تا اینکه در نهایت هیئت دولت در پایان تیرماه امسال طرح تشکیل شهرستان عشق‌آباد را مصوب کرد و توسط وزارت کشور به استانداری ابلاغ شد.

طالبی ادامه داد: نباید مردم منطقه و مسئولان انتظار داشته باشند امروز که شهرستان تشکیل شد از فردا همه ادارات، امکانات و زیرساخت‌های دیگر شهرستان‌ها در این منطقه ایجاد گردد اما همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید پیگیری و همکاری لازم را برای ارتقای منطقه داشته باشند.

وی متذکر شد: مصوبه هیئت وزیران برای ارتقا بخش دستگردان و بعد تشکیل شهرستان به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال می‌شود تا چارت سازمانی لازم تدوین و ابلاغ گردد که امیدواریم این اقدام در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به منطقه داشت که این بخش به شهرستان ارتقا یافت، افزود: دوری و فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری عشق‌آباد از مرکز استان، فاصله از مرکز شهرستان و… از جمله دلایل ارتقای این بخش بوده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش استاندار خراسان جنوبی، وزیر کشور، نمایندگان کنونی و سابق مردم در مجلس، افزود: ارتقا بخش دستگردان اتفاق مبارک و افتخار بزرگی است که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید.

به گزارش ایمنا؛ با ارتقا بخش دستگردان طبس، عشق آباد به عنوان دوازدهمین شهرستان استان خراسان جنوبی اعلام شد و در این جلسه، سید احمد حقانی با حکم استاندار با حفظ سمت در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری طبس به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تأسیس عشق آباد معرفی شد.

نظر شما