شناسهٔ خبر: 67838714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رویکرد مردمی شورای فرهنگ عمومی استان در کشور مورد توجه قرار گرفت / در فرهنگ عمومی مردم حرف اول را خواهند زد

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، فرمانده انتظامی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین ائمه جمعه شهرستان‌ها به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی در شهرستان در سالن دولت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامی داشت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، گفت: با توجه به نقش و جایگاهی که ائمه جمعه به عنوان رئیس قرارگاه فرهنگی در منطقه و شهرستان ایفا می‌کنند، باید قدردان تلاش‌های ارزنده ائمه جمعه باشیم.

امین درخشان افزود: امروز وظیفه این عزیزان صرفاً در حوزه فرهنگ نبوده و می‌بینیم که ائمه جمعه حتی پیشرو در بحران‌ها و مسائل مختلف هستند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه یک ملجاء و پناهگاه ارزشمندی برای مردم هستند و در همه مسائل و مواردی که به عنوان دغدغه مردم مطرح می‌شود، حضور دارند و نقش پدرانه خود را در شهرستان‌ها ایفا می‌کنند که به نوبه خود از همه خدمات ارزشمند این بزرگواران به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها و بخش‌ها صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

درخشان از اهتمام جدی نماینده ولی فقیه در زمینه نشست‌ها و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت:: هرچند مصوبات ین شورا در برخی از جاها اجرایی نمی‌شود ولی شورای فرهنگ عمومی در دو سال گذشته با عنایت نماینده ولی فقیه در استان از شوراهای فرهنگ عمومی موفق در سطح کشور بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز با حضور و اهتمام جدی ائمه جمعه و حضرت آیت الله حسینی با یک راهبردی معتمدین و متنفذین را به ویژه در شهرستان‌ها درگیر شورای فرهنگ عمومی کردند که به عنوان یک چراغ راهنمای جدید در شورای فرهنگی عمومی کشور مطرح است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است در جلسه هفته آینده، به این موضوع به عنوان یک مسیر جدیدی در شورای فرهنگ عمومی کشور بپردازند.

وی گفت: این رویکرد مردمی را در سطح استان با همکاری همه ائمه جمعه تداوم خواهیم داد و از اهتمام و همکاری جدی ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تقدیر و تشکر می کنیم.

 

نظر شما