شناسهٔ خبر: 67837801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ جمعه ۵ مرداد / هوای تهران امروز سالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۸۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _‌جمعه پنجم مرداد_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۳۰، باقرشهر با شاخص ۱۳۷، پاکدشت با شاخص ۱۱۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۱۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۰، چشمه با شاخص ۱۳۱، رباط‌کریم با شاخص ۱۴۹، ژئوفیزیک با شاخص ۱۳۱، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۰۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۲۴، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۲۸ و لواسانات با شاخص ۱۰۸ بر مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس، امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۶۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۸، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۸۶، امام خمینی با شاخص ۸۱، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۹۵، پردیس با شاخص ۷۶ و پونک با شاخص ۶۲، سالم (زرد) ثبت شد.

قابل توجه است که دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۸۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۳، دماوند با شاخص ۶۱، سرخه حصار با شاخص ۵۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۹، چشمه با شاخص شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۴، در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های علم و صنعت با شاخص ۹۱، قدس با شاخص ۶۴، قرچک با شاخص ۸۲، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۸۱، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۵، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۰۰ و ورامین با شاخص ۷۰ در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شدند. ایستگاه بهارستان با شاخص ۵۰ و شهریار با شاخص ۳۲ پاک (سبز) است.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

نظر شما