شناسهٔ خبر: 67836497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سخنرانی اخیر نتانیاهو، نفوذ صهیونیسم در آمریکا را نشان می‌دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

‏اگر میخواهید به عمق نفوذ صهیونیسم در حاکمیت آمریکا پی ببرید، لازم نیست جای دوری بروید؛ کافی است به سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا و نحوه استقبال، تشویق و تمجید از او، علیرغم کودک کشی هایش در غزه توجه کنید. یعنی وقتی تمام ملت های جهان هم علیه اسرائیل است، آمریکا صهیونیسم را رها نمیکند. اسرائیل حتی از برخی مقدسات آمریکا هم مقدس تر است و گاهی بر بسیاری اولویت های ایالات متحده ارجح تر! گواه این ادعا آن است که آمریکایی ها، چه دموکرات و چه جمهوری خواه یکدیگر را در موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی میکوبند و حتی تخریب میکنند، اما به اسرائیل که میرسند زبان در کام کشیده و چیزی جز تمجید از این پدیده شوم نمیگویند.

حتی نتانیاهو در کنگره آمریکا، جایی که مهمان نمایندگان آمریکا است، بخشی از مردم آمریکا که از فلسطین حمایت کرده اند را "احمق های مفید برای ایران" میخواند و شما میبینید هیچ صدایی از هیچ کسی در جامعه آمریکا بلند نمیشود که آی احمق! تو چرا مردم ما را احمق خطاب میکنی! فکر میکنید سخت ترین واکنش به این توهین چه بوده است؟ جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره توهین نتانیاهو پرسید گفت: ما از چنین عبارتی(توهینی) استفاده نخواهیم کرد! حتی جرات نقد نتانیاهو را هم نداشت و تنها به این حرف که مثلا اگر ما بودیم این را نمیگفتیم اکتفا کرد!

حال تصور کنید اگر بلا تشبیه چنین حرفی را یکی از متحدان جمهوری اسلامی به بخشی از مردم ایران نسبت میداد؛ آن وقت چه اعتراض هایی ممکن بود در رسانه های ایران علیه چنین موضعی شکل بگیرد! آمریکا تمام شئونش به اسرائیل گره خورده و انتظار اینکه چنین حکومتی احیانا یک زمان جانب حق را بگیرد تقریبا محال است؛ تنها راه مقابله با آمریکا و اسرائیل همواره و تا همیشه قوی شدن و گسترش مقاومت خواهد بود.

آدم خنده اش میگیرد وقتی عده ای از بایدن انتظار داشتند جلوی نسل کشی در غزه را بگیرد؛ بایدن و دولتش مخالف ادامه جنگ در غزه بودند و آن را مخالف مصالح آمریکا میدانستند، اما نه تنها قادر به اتمامش نبودند که حتی مجبور به حمایت از اسرائیل هم شدند. یعنی مصالح اسرائیل به وضوح بر مصالح آمریکا میچربد، و نتانیاهو با قلدری تمام منت حماقت های خود را بر شانه آمریکایی ها میگذارد و میگوید ما اگر در غرب آسیا میجنگیم برای شما میجنگیم، چون ایران قبل از اینکه دشمن ما باشد دشمن شما است، و حماس و حزب الله و یمنی که ما با آنها وارد جنگ شده ایم همان ایران اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما