شناسهٔ خبر: 67832171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری پیش اجلاسیه فرزندان شهدا در هفت نقطه مازندران + فیلم برگزاری پیش اجلاسیه فرزندان شهدا در هفت نقطه مازندران + فیلم

پیش اجلاسیه فرزندان شهدای مازندران در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، در هفت نقطه مازندران برگزار می شود

صاحب‌خبر -

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پیش اجلاسیه فرزندان شهدای شرق استان در سالن همایش بصیرت بهشهر با بیان اینکه کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مهرماه امسال برگزار می‌شود، گفت: قبل از دوازده اجلاسیه‌ای که از اول تا دوازدهم مهر ماه در سالن شهید سلیمانی شهرستان ساری برگزار میشود، پیش اجلاسیه‌هایی نیز برگزار خواهد شد 

سردار مسلمی یکی از این برنامه‌ها را اجلاسیه فرزندان شهدای استان اعلام کرد و افزود: ۶ هزار فرزند شهید در استان مازندران هستند که این اجلاسیه‌ها توسط خود فرزندان شهدا مدیریت و برگزار می‌شود

او ادامه داد: پیش اجلاسیه فرزندان شهدای شرق استان یکی از پیش اجلاسیه‌های کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ استان است که در هفت نقطه مازندران برگزار خواهد شد.

سردار مسلمی با اشاره به تولید حدود ۴۵۰ کتاب با موضوع شهدا در راستای این کنگره، گفت: ۲۵۰ عنوان کتاب در دست چاپ است و مابقی نیز تا بهمن به چاپ خواهد رسید. 

او با اشاره به اینکه۷۰ درصد فیلمبرداری فیلم سینمایی با موضوع غائله جنگل به اتمام رسیده است، زمان تصویربرداری نهایی را شهریور اعلام کرد و گفت: این فیلم سینمایی پس از تدوین در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته خواهد شد. 

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سریال ۲۵ قسمتی با موضوع شهید تورانی نیز در حال تولید است، اذعان داشت: سریالی هم با موضوع حماسه ششم بهمن مردم آمل در دست تولید است. 

این مسئول با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه و بلند نیز در حاشیه این اجلاسیه تهیه و تولید خواهد شد، گفت: با هماهنگی و کمک وزارت ارشاد سمفونی دفاع مقدس به دو زبان فارسی و محلی مازندرانی در دست تولید است و بیش از ۶۰ درصد کار انجام شده است. 

وی از برگزاری نمایشگاه ملی ناشران دفاع مقدس کشور در مرکز استان مازندران خبر داد و بیان کرد: همچنین یادواره‌های شهرستانی به مناسبت دومین کنگره، شهرستان به شهرستان انجام می‌شود. 

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: بازسازی و تعمیر بیش از پنج هزار تمثال نورانی و مبارک شهدا با استفاده از هوش مصنوعی به همت فرزندان شهدا و دغدغه‌مندان این حوزه در حال انجام است که پس از تبدیل آن به تابلو فرش تقدیم خانواده‌های شهدا خواهد شد. 

وی با اشاره به جمع آوری آثار شهدا در سطح استان، اذعان داشت: بیش از ۸۰ درصد آثار شهدا به برکت همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام می‌شود که از برکات این کنگره به حساب می‌آید. 

سردار مسلمی با اشاره به اجرای دو نمایش «فصل شیدایی» که به تناسب استان مازندران از «دیار علویان» شروع می‌شود و تا «خان‌طومان» به نتیجه می‌رسد از آن به عنوان یک نمایش بزرگ صحنه‌ای یاد کرد که با حضور هر شب ۱۰ هزار نفر برگزار خواه شد. 

فرمانده سپاه کربلا  ادامه داد: یک «فصل شیدایی» در ساحل سیترا نوشهر از دهم مرداد شروع خواهد شد و یک «فصل شیدایی» در مجموعه ماهفروجک ساری برنامه ریزی شده است که در پانزدهم شهریور برگزار خواهد شد. 

این مسئول با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه هوافضا را به مدت ۱۰ شبانه روز در مجموعه ماهفروجک برنامه ریزی کردیم، گفت: این نمایشگاه بر اساس نمایشگاه هوافضای تهران طراحی شده است. 

وی افزود: همچنین نمایشگاه هنر‌های تجسمی و جشنواره‌های نقاشی، تئاتر، شعر، سرود و موسیقی در کمیته‌های ۲۰گانه اجرا خواهد شد. 

سردار مسلمی، توزیع و اهدای هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر در زمان اجلاسیه از اول مهر تا دوازدهم مهر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد. 

وی از برگزاری اجلاسیه بزرگ شهید طوسی در ۱۸ مرداد با حضور هزار و ۲۰۰ نفر در برج میلاد خبر داد و افزود: شهید طوسی نابغه فاو و از فرماندهان و جانشین لشکر ۲۵ کربلا و یکی از چهار نفر برترین‌های سیستم اطلاعاتی در دفاع مقدس بود و در موضوع شهید طوسی آثار بسیار بزرگی خلق شده است. 

فرمانده سپاه کربلا  همچنین از برگزاری اجلاسیه بین المللی مقاومت در آمل خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مهمانانی از لبنان، سوریه، عراق و یمن برگزار خواهد شد. 

او  با بیان اینکه اجلاسیه‌های دهگانه‌ای نیز پیش بینی شده است که یکی از آنها اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا است که از اول مهر تا دوازدهم مهر برگزار خواهد شد، گفت: در این ایام اجلاسیه‌های دانشجویان و اساتید، دانش آموزان فرهنگیان، کارمندان، ایثارگران، ارتش، ورزشکاران به ویژه کشتی نیز برگزار خواهد شد. 

سردار مسلمی با بیان اینکه استان مازندران خاستگاه کشتی است، گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم شش هزار نفر از کشتی‌گیران نونهال، نوجوان، جوان، پیشکسوت و قهرمان را در آن روز گرد هم بیاوریم. 
وی بیان کرد: همچنین اجلاسیه زنان را پیش بینی کردیم که همراه با اهدای جهیزیه به هزار زوج جوان برگزار خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_19609277"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8785447/19609277?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما