شناسهٔ خبر: 67829556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

دوازده مرکز غیردولتی بهزیستی در خوزستان افتتاح شد

روز چهارشنبه ۳ مرداد ماه ،به مناسبت هفته بهزیستی اولین مرکز مشاوره در شهرستان باوی با حضور مدیر کل بهزیستی استان ،فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان محلی در شهر شیبان و ۱۱ مرکز دیگر در سراسر خوزستان افتتاح شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،مدیر کل بهزیستی  در آیین افتتاح این  مرکز  بیان کرد:به مناسبت هفته بهزیستی ۴ مرکز مشاوره روانشناختی در شهرهای اهواز،آبادان،باغملک و باوی  ، ۱خانه کوچک معلولین در اندیمشک،۳مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در شهرهای اهواز،ماهشهر و هفتکل ، ۱ باشگاه مثبت  در شوش،۱ مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست در دزفول،۱ مرکزروزانه توانبخشی معلولان جسمی حرکتی در مسجد سلیمان و ۱ شلتر زنان در اهواز  افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

مهران کریمیان افزود:این مراکز توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر۱۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده  و زمینه اشتغال برای ۴۵ نفر در این مراکز فراهم شده است.

کریمیان در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره در شهرستان باوی  گفت: یکی از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز مشاوره روانشناختی  خدمتی است که در قالب ارتباط تخصصی روان شناختی فردی یا گروهی ارائه شده و در آن مشاور یا روان شناس با داشتن مهارت ها وصلاحیت های علمی وحرفه ایی ، مخاطب یا مخاطبان را با روش های منطبق بر نیاز هایشان یاری نموده تا با شناخت بهتر خود به طور موثرتری عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد:۱۹۲مرکز مشاوره غیر دولتی در استان با مجوز بهزیستی  فعالیت می کنند و همچنین  کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی نیز  مشاوره رایگان  به شهروندان ارائه و در صورت نیاز ،به مراکز مشاوره حضوری دولتی به صورت رایگان و یا مراکز خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

محسن البرزی فرماندار شهرستان باوی نیز ضمن تشکر از خدمات بهزیستی ابراز امیدواری کرد که با توسعه و گسترش مراکز مشاوره  بتوان به پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی  در این شهرستان کمک کرد.

گفتنی است بهره برداری از۳۲ طرح اشتغال و واگذاری ۵ واحد مسکونی به مددجویان و خانوارهای دارای فرد معلول از جمله پروژه هایی بود که به مناسبت هفته بهزیستی  و همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه ۳ مرداد با حضور مسئولان استانی و محلی در شهرستان باوی به بهره برداری رسید.

شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی شهرستان باوی

نظر شما