شناسهٔ خبر: 67827985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان | افزایش دمای تهران تا ۴۲ درجه 

تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید سبب صدور هشدار نارنجی هواشناسی در بخش‌هایی از شمال و شمال غرب کشور شده‌است. این در حالی است که در مناطق مرکزی کشور روند افزایش تدریجی دما در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات در مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات در استان‌های گیلان و مازندران شامل هشدار نارنجی است که احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه و کاهش دید را به همراه دارد.»
فریبا گودرزی افزود: «همچنین از امروز پنجشنبه (۴ مرداد) تا یکشنبه(۷ مرداد) در ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته گودرزی، بارش‌ها تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف ادامه دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «طی ۵ روز آینده نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و مناطقی واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است.»
امروز پنجشنبه (۴ مرداد) و جمعه (۵ مرداد) آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و متلاطم است. آسمان امروز تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.
هوای تهران در روزهای‌ آتی گرم‌تر می‌شود. امروز پنجشنبه (۴ مرداد) ۴۰ درجه، جمعه (۵ مرداد) ۴۱ درجه و شنبه (۶ مرداد) ۴۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
از روز دوشنبه روند کاهش دمای پایتخت را شاهدیم.

نظر شما