شناسهٔ خبر: 67824977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عظیمی راد در واکنش به اتفاقات امروز صحن علنی مطرح کرد؛

مجلس بايد آرامش بخش جامعه باشد نه مرکز سياه بافي و سياه نمايي

صاحب‌خبر -
مجلس بايد آرامش بخش جامعه باشد نه مرکز سياه بافي و سياه نمايي
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید مرکز انتشار آرامش در جامعه باشد، اظهار داشت: قوه مقننه باید آرامش بخش جامعه باشد نه مرکز سیاه بافی و سیاه نمایی که موجب تشویش اذهان عمومی شود.

احسان عظیمی راد در واکنش به اتفاقات امروز صحن علنی مجلس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که با نمایندگان داشتند 8 توصیه کلیدی را مطرح کردند؛ نمایندگان و مجلس در اذهان عمومی به عنوان یک رکن پرسشگر هستند و در قالب نظارت بر عملکرد مسئولان و مجموعه‌ها محسوب می‌شوند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خود نیز باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: وکلای مردم در خانه ملت همانگونه که پرسشگر هستند باید پاسخگوی عموم مردم جامعه در همه مقاطع و مجامع باشند؛ یعنی نسبت به هر حرف و سخنی که به زبان می‌آورند، تصمیمی که اتخاذ می‌کنند و هر اقدامی که در قالب تصویب قوانین خواهند داشت باید پاسخ دهنده به مردم باشند .
وی با بیان اینکه مسئولان در هر جایگاهی باید پاسخگوی پیشگاه خداوند باشند،تصریح کرد: روحیه پاسخگویی برای هر نماینده باید یک ملاک باشد و تقوای الهی را در ذات خود پرورش دهند؛ به این معنی که انسان باید در همه مراحل خود مراقبتی داشته باشد، تا خطایی از او سر نزند پاسخگو بودن از یک نگاه به همان تقوای الهی باز می‌گردد اگر خطایی از نماینده‌ای سر زد باید پاسخگوی آن باشد.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در مجلس دوازدهم شاهد خود مراقبتی نمایندگان نبودیم اظهار داشت: امروز نمایندگان بر سر موضوعات ساده چالش‌هایی را در صحن رقم زدند و تعدادی موافق و مخالف بر دامنه این چالش افزودند به اعتقاد بنده این رفتار جای نقد دارد.
نمایندگان از عمق جان به فرمایشات رهبر انقلاب توجه داشته باشند
وی ادامه داد: این رفتار همکاران در صحن علنی جای انتقاد دارد بعد از گذشت چند روز از فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد چنین رفتارهایی از نمایندگان باشیم؛ اگر همه نمایندگان ادعا دارند که گوش به فرمان و فرمایشات معظم له هستند و قصد خدمت به مردم را دارند باید از عمق جان به فرمایشات رهبر انقلاب توجه داشته باشند و به آن عمل کنند.
عظیمی راد با اشاره به رعایت اصول اخلاقی از طرف نمایندگان اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنانشان به رعایت اصول اخلاقی تاکید بسیار داشتند، ایشان فرمودند؛ در مذاکرات صحن و گفت‌وگوهایی که در مجموعه مجلس شکل می‌گیرد باید اخلاق رعایت شود.
مجلس باید مرکز انتشار آرامش در جامعه باشد
عظیمی راد با بیان اینکه مجلس باید مرکز انتشار آرامش در جامعه باشد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در شروع مجلس دوازدهم تاکید داشتند که مجلس باید مرکز انتشار آرامش در جامعه باشد،یعنی مردم شاهد صدور امواج مثبت و یکصدائی از قوه مقننه بوده و آن را در زندگی خود لمس کنند؛ مجلس باید آرامش بخش جامعه باشد نه مرکز سیاه بافی و سیاه نمایی که موجب تشویش اذهان عمومی شود.
وی با انتقاد از اینکه چرا بر سر کوچک‌ترین مسئله‌ای باید شاهد تنش‌هایی در بین نمایندگان باشیم، تصریح کرد: دیدن چنین صحنه‌هایی از طرف مردم منجر به ناامیدی آنها خواهد شد؛مجلسی که باید از لحظه لحظه آن برای تصویب قوانین خوب و کارآمد در جهت حل مشکلات مردم صرف شود چرا باید شاهد این گونه تشنج‌هایی باشد؟ در برابر این اتفاقات عده‌ای دیگر از نمایندگان صف‌آرایی کرده این موضوع جای سوال دارد که ما در حال حاضر به کجا می‌رویم؟
عظیمی راد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که باید اخلاق را در مذاکرات رعایت کنیم، گفت: اگر یک نماینده به هر دلیل درست یا غلط ناراحت و یا عصبانی شد باید رئیس جلسه مدیریت کند که چرا سایر نمایندگان بر این آتش می‌افزایند و این مسئله نکات مهمی است که باید در آن دقت لازم صورت گیرد./
پایان پیام

نظر شما