شناسهٔ خبر: 67814699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برگزاری ۷ دوره آموزش صنایع‌دستی در گیلان  

طیبه نوری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری دوره‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در رشته‌های رشتی دوزی، چادرشب بافی و بامبوبافی در گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، ولی جهانی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، سه دوره آموزش تخصصی برای شاغلان صنایع‌دستی در رشته‌های رشتی‌دوزی، چادرشب‌بافی و بامبوبافی با عناوین طراحی سنتی و رفع عیوب، بهینه سازی منسوجات سنتی و بهینه سازی محصولات بامبوبافی برای ۴۵ نفر از هنرمندان در شهرستان های رشت، رودسر، روستای قاسم آباد، لاهیجان، روستای لیالستان در  راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: در راستای احیای نساجی سنتی بومی منسوخ شده گیلان دوره‌های آموزش عمومی در رشته‌های دارایی‌بافی در 2 دوره مقدماتی و پیشرفته در روستاهای قاسم آباد و لیالستان، و قدک بافی در روستای قاسم آباد برای ۶۸ نفر از علاقه‌مندان به تولید این دستبافته‌های منسوخ شده برگزار شد.

او تصریح کرد: دوره آموزش مقدماتی رشتی‌دوزی نیز در راستای ترویج این رشته اصیل و شاخص استان در رشت برای ۱۵ نفر از علاقه‌مندان به فراگیری این رشته برگزار شد.

به گفته جهانی کسانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت صنایع‌دستی‌ از وزارت میراث‌فرهنگی می‌شوند، در صورت فعالیت در امر تولید در قالب مشاغل خانگی یا راه‌اندازی کارگاه صنایع‎‌دستی می‌توانند نسبت دریافت مجوز تولید انفرادی و کارگاهی و دریافت تسهیلات حمایتی اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما