شناسهٔ خبر: 67794661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین وضعیت دو تبعه ایرانی زندانی در عراق و عربستان

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که تلاش برای بازگشت دو شهروند ایرانی زندانی در عراق و عربستان با همکاری قوه قضاییه و وزارت امور خارجه در جریان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه (۲ مردادماه ۱۴۰۳) در نشست خبری آخرین وضعیت پرونده محمدرضا نوری، تبعه ایرانی زندانی در عراق و محمد خزائی، خبرنگار و حاجی ایرانی در عربستان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه محمدرضا نوری ابتدا با یک اتهام تروریستی دستگیر شد و با تلاش قوه قضاییه و دولت عنوان اتهامش تغییر پیدا کرد، گفت: دولت آمریکا تلاش داشت محمدرضا نوری را برای محاکمه به آمریکا استرداد کند که طرف عراقی با پیگیری‌های دولت ایران و مجموعه دستگاه قضایی، با این استرداد موافقت نکرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های قوه قضاییه و وزارت خارجه به‌زودی شاهد آزادی و استرداد نامبرده به کشور باشیم.

جهانگیر درباره خزائی، خبرنگار و حاجی ایرانی که در ایام حج دستگیر شد، اظهار کرد: پیگیری‌ها برای بازگرداندن وی از سوی وزارت دادگستری، وزارت خارجه و معاونت بین‌الملل قوه قضاییه در حال پیگیری است.

علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان نیز شب گذشته درباره آزادی حاجی دستگیر شده در عربستان اعلام کرد: سخن از ادامه بازداشت یک حاجى ایرانى در عربستان است؛ براى آزادى ایشان تلاش شد و مى‌شود؛ اقدام وزارت خارجه و سفارت و کنسولگرى ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما