شناسهٔ خبر: 67769139 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اردوغان: صنایع تسلیحاتی ترکیه می‌تواند از انتخابات آمریکا سود ببرد

رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت انتخابات آمریکا به نفع صنایع دفاعی این کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه پس از بازگشت از قبرس مدعی شد که صنایع تسلیحاتی ترکیه می‌تواند از انتخابات آمریکا سود ببرد. به گزارش شبکه خبری «تی‌آرتی» اردوغان به خبرنگاران گفت که تغییر احتمالی در دولت آمریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر می‌تواند به نفع صنایع نظامی ترکیه باشد.

به گزارش فارس، او گفت: «ما فکر می‌کنیم که انتخابات آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه خواهد داشت.»

بر اساس این گزارش، ترکیه تحت فشار تحریم‌های تسلیحاتی گذشته ایالات متحده و سایر متحدان ناتو، برای توسعه بخش خود از جمله ساخت پهپاد و هواپیما تلاش کرده است.

اردوغان همچنین گفت که کشور‌های غربی در حال سفارش خرید پهپاد‌های رزمی از ترکیه هستند. او به نام این کشور‌ها اشاره‌ای نکرد. وبگاه «بالگرین میلیتری» اخیرا نوشت که ترکیه در مذاکرات خود با ایالات متحده در خصوص خرید جنگنده‌اف-۱۶ و ارتقای ناوگان قدیمی‌تر خود به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است.

به گفته تحلیلگران، ترکیه به‌دلیل محدودیت‌های مالی به دنبال کاهش هزینه‌هاست. آنکارا در حال مذاکره برای توافقی است که شامل خرید کمتر کیت‌های ارتقاء اف-۱۶ است. علاوه بر این، به دنبال توافقی است که باتولید داخلی قطعات اف-۱۶ هزینه پروژه را از ۲۳ میلیارد دلار کاهش دهد.

ترکیه در تلاش است تا تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌های ایالات متحده را بر روی صنعت دفاعی خود حذف کند. در اکتبر ۲۰۲۱، ترکیه درخواست خرید ۴۰ جنگنده اف-۱۶ بلاک را ارائه کرد.

هدف ترکیه جایگزینی ناوگان قدیمی اف-۴ فانتوم و ارتقا جت‌های اف-۱۶ قدیمی بود. این وبگاه نوشت، ناوگان کنونی نیروی هوایی ترکیه از حیث اف-۱۶ از امارات متحده عربی و بحرین عقب‌تر است. این دو کشور دارای انواع پیشرفته‌تر اف-۱۶ هستند.

علاوه بر این، مصر و سوریه با جنگنده‌های میگ-۲۹ پیشرفته مجهز به رادار‌های آرایه فازی پرواز می‌کنند و احتمال تجهیز ایران به جنگنده‌های سوخو-۳۵ نیز وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما