شناسهٔ خبر: 67766403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر امور اراضی استان قزوین خبرداد؛

واگذاری ۷هزار هکتار از اراضی قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: بیش از ۷هزار هکتار زمین از اراضی ملی به متقاضیان در سطح استان قزوین واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی رحماندوست، مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: یکی از رویکرد های دولت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کردن زیر ساخت و بسترهای مناسب برای توسعه فعالیت های تولیدی و کشاورزی در اراضی ملی است.

رحماندوست افزود: در استان قزوین تا کنون ۲۵۱مورد طرح طوبی در سطح بیش از ۷هزار هکتار زمین واگذار شده که از این میزان ۱۱مورد در سطح ۴۷هکتار به گلخانه اختصاص یافته است.

مدیر امور اراضی استان قزوین در خصوص اولویت های واگذاری اراضی ملی به متقاضیان گفت: با توجه به اینکه در سطح ملی و استان قزوین با کمبود و بحران آب مواجه هستیم یکی از الویت های اصلی واگذاری اراضی ملی به طرح های کم آب بر از جمله گلخانه ها است.

وی با اشاره به الویت دیگر واگذاری اراضی ملی به متقاضیان خاطرنشان کرد: در کشور در بخش تولید و کشاورزی بازدهی و استفاده حداکثری از منابع دارای اهمیت بسیار بالایی است لذا پر بازده بودن طرح های ارائه شده برای واگذاری یکی دیگر از الویت های واگذاری اراضی ملی به متقاضیان است.

مدیر امور اراضی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر در مدیریت امور اراضی استان قزوین ۶۰۰پرونده جاری برای واگذاری اراضی ملی در دست بررسی و اقدامات کارشناسی قرار دارد.

وی یادآور شد: در استان قزوین بیشترین مساحت واگذاری اراضی ملی مربوط به طرح های باغی در منطقه طارم سفلی برای احداث باغات زیتون بوده است و یکی از دلائل این واگذاری ها وجود منابع آب مناسب از طریق سد منجیل در منطقه است.

این مسئول بیان کرد: واگذاری اراضی ملی به شخصیت های حقیقی باغداران و کشاورزان و همچنین شخصیت های حقوقی در غالب تعاونی های و شرکت ها صورت می گیرد.

مدیر امور اراضی استان قزوین در خصوص شرایط و شیوه واگذاری اراضی ملی به متقاضیان گفت: ابتدا در خواست متقاضیان در دبیر خانه واگذاری اراضی ملی در استان ثبت می شود و پس از صدور موافقت از سوی مرجع موافقت اصولی و تخصیص اراضی از سوی اداره کل منابع طبیعی، استعلامات هفت گانه از ادارات مختلف از جمله اداره میراث فرهنگی، سازمان محیط زیست و غیره صورت می گیرد و پس از اخذ پاسخ مثبت استعلامات پرونده واگذاری به کمیسیون های مربوطه ارسال و پس از تائید و موافقت آن، نسبت به تنظیم قرارداد اجاره اقدام می شود و در نهایت اراضی با حضور کارشناسان امور اراضی به مجریان طرح ها واگذار می‌شود.

46

نظر شما