شناسهٔ خبر: 67766135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر از انحراف بودجه شهرداری رشت انتقاد کرد

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: هزینه‌های شهرداری رشت در چهار ماه نخست سال جاری پنج برابر درآمدهای این نهاد است و تاکنون بابت این مسئله چند مرحله تذکر داده‌ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محسن سماکچی امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از انحراف بودجه شهرداری رشت، اظهار کرد: از سیدشمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت تقاضا داریم به این موضوع توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری رشت در چهار ماهه نخست سال جاری پنج برابر درآمد این نهاد است، افزود: تاکنون چند مرحله بابت بستن حساب‌های شهرداری تذکر داده‌ام، اما هنوز شاهد هستیم که تفریغ بودجه سال‌های قبل شهرداری به سرانجام نرسیده است، لذا انتظار داریم که کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز به این مهم توجه داشته باشد و چنانچه مدیریت مالی صحیحی حاکم نباشد در ماه‌های آتی در اجرای پروژه‌های عمرانی و سایر بخش‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت جذاب‌ترین سازمان در شهرداری رشت را سازمان سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت قابل قبول نیست، اما باید ببینیم که چه اختیاراتی را به این سازمان داده‌ایم.

سماکچی با بیان اینکه فعل خواستن در شخص شهردار رشت بابت سازمان سرمایه‌گذاری وجود ندارد، تصریح کرد: اینکه می‌گویند شهرداری رشت ۱۷ زمین دارای معارض در اختیار دارد، تعجب برانگیز است و معتقدم از ۱۷ زمینی که معارض در آن وجود دارد، می‌توانیم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای سرمایه‌گذار شرایط لازم را مهیا کنیم، گفت: باید برای سرمایه‌گذار بسته‌های خوبی را تعریف کنیم، در غیر این صورت سرمایه‌گذار از آن استقبال نمی‌کند، از این رو وظیفه شهرداری این است که اقدامات اولیه را برای جذب سرمایه‌گذار انجام دهد.

نظر شما