شناسهٔ خبر: 67756960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۸ هزار نفر در منطقه محروم دیشموک کهگیلویه از آب سالم بهره مند می‌شوند

یاسوج- ایرنا- طرح تامین آب شهر دیشموک کهگیلویه وبویراحمد با اعتباری افزون بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال در سازمان برنامه و بودجه کشور و با پیگیری های مسئولان استانی تصویب شد که ۶۸ هزار نفر با اجرای این طرح مهم آبرسانی از آب سالم بهره مند خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح در دیشموک در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیش بینی اعتبار آن ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

طبق گزارش های مردمی هم اینک تامین آب شهر دیشموک به لحاظ کمیت هیچ مشکلی ندارد و ۲۴ ساعته برقرار است اما از لحاظ کیفیت مردم از وضعیت آن نگرانی دارند.

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات طرح آبرسانی گندمکار به صورت قطره چکانی تزریق می شود .

بخش دیشموک جایی است که مجموعه وابسته به رییس مجلس در آنجا حضور دارند.

مناطق چاروسا و دیشموک معضلات بسیاری دارند، خوشبختانه ماده ۲۳ طرح آبرسانی دیشموک تصویب شد و ردیف بودجه گرفت تا کمی از مشکلات شان حل شود.

۶۸ هزار نفر در منطقه کم برخوردار دیشموک از آب سالم بهره مند می‌شوند

بخشدار دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با به ثمر نشستن این پروژه شاهد تحول عظیم در وضعیت آب شرب ۲ بخش دیشموک، قلعه رئیسی و حتی دشمن زیاری خواهیم بود.

علی رضا نووروزی ادامه داد: در سال های قبل این پروژه زیر نظر پروژه تامین آب چهار شهر کهگیلویه بود و بودجه آن کافی نبود اما اینک با اخذ ماده ۲۳ اعتبارات به صورت جداگانه به آن اختصاص می یابد.

وی ابراز کرد: مهمترین خواسته های مردم دیشموک پمپاژ هزار هکتاری رودسمه، آب گندمکار، راه اندازی معدن نیترات دیشموک، اصلاح و بهسازی راه های روستایی است.

اکنون منبع تامین آب شرب مناطق چاروسا و دیشموک از چاه های عمیق و نیمه عمیق فارتق و بنگیر امامزاده میرسالار (ع ) تامین می شوند.

دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۴ روستا دارد که از این تعداد ۷۴ روستا دارای سکنه هستند و مابقی تنها در تابستان و بهار دارای سکنه می شود، همچنین ۳۸ روستا در این بخش دارای دهیاری اند. ۱۶ هزار نفر در روستاهای بخش دیشموک سکونت دارند و بالغ بر ۲۸ هزار نفر در بخش و شهر دیشموک ساکن هستند.

نظر شما