شناسهٔ خبر: 67755369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منطقه اقتصادی جهان آباد فامنین فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: استعداد منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد سال‌ها راکد مانده، در شرایطی که ظرفیت‌های بی‌شماری همچون آزادراه و راه‌آهن در مجاورت این طرح قرار دارد.

صاحب‌خبر -

منطقه اقتصادی جهان آباد فامنین فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عباس صوفی در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد که با حضور سیدمجتبی حسینی معان اقتصادی استاندار، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جواد محمدی مدیرکل گمرک تشکیل شد، گفت: متاسفانه ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد سال‌ها راکد مانده است و باید با توان و جدیت بیشتر به دنبال شکوفایی این منطقه باشیم.

او افزود: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با دو هزار هکتار مساحت در فروردین ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و امروز بیش از ۱۵ سال از این مصوبه می‌گذرد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

صوفی گفت: مشکل صدور مجوز کد گمرکی و همچنین صدور پروانه باید سریع‌تر مرتفع گردد تا شاهد رونق این منطقه باشیم.

او گفت: این منطقه ظرفیت میزبانی بندر خشک را هم دارد و هدف از ایجاد بندر خشک در همدان به نوعی برای ایجاد بارانداز و شبکه حمل و نقل چند منظوره خواهد بود که بتوانیم از همدان یا همان بندر خشک کالا‌هایی به مقصد‌های داخلی کشور ارسال کنیم.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بندرخشک یک مجموعه است که تردد انواع خودرو‌ها در آن انجام می‌شود و به گونه‌ای به شبکه ریلی دسترسی خواهد داشت و تردد استان‌های همجوار به این بندر و ترخیص کالا از این مکان مستلزم وجود نیروی انسانی خواهد بود و باعث اشتغال‌زایی خوبی در استان همدان می‌شود.

نظر شما