شناسهٔ خبر: 67751349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرید بیش از یکهزار و ۷00 تُن دانه روغنی کلزا در میاندوآب

بیش از یکهزار و ۷00 تُن دانه روغنی کلزا در شهرستان میاندوآب خریداری شد.

صاحب‌خبر -

خرید بیش از یکهزار و ۷00 تُن دانه روغنی کلزا در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: امسال ۴۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت که بیش از یکهزار و ۷۴۶ تن کلزا از اراضی زیرکشت این محصول برداشت و به صورت تضمینی از کلزاکاران خریداری شد.
رضا مقدم، با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب افزود: متوسط عملکرد کلزا در هرهکتار از مزارع این شهرستان بیش از چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم است و امسال دو برابر سال گذشته کلزا در این شهرستان برداشت شده است.
مقدم اظهارکرد: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع کلزا در راستای کشت به موقع، بهبود تغذیه گیاهی، پایش عوامل خسارت‌زا و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان برای کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و توجه کلزاکاران به توصیه‌های فنی کارشناسان، عملکرد مزارع کلزا و کیفیت محصول تولیدی بسیار مطلوب است.
وی گفت: با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد مزارع کلزای میاندوآب توسط کمیته شناسایی و انتخاب برگزیدگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی، کلزاکار نمونه استانی از این شهرستان انتخاب شد و به مرحله کشوری و رقابت با نمونه‌های ملی راه یافت.

مقدم افزود: توسعه کشت کلزا در راستای عدم وابستگی کشور به واردات روغن، اصلاح الگوی کشت، بهبود حاصلخیزی و تقویت مواد آلی خاک، بیش از ۲۵ سال است که توسط جهاد کشاورزی میاندوآب در بین کشاورزان این شهرستان رواج یافته است.
وی اضافه کرد: خرید تضمینی کلزا در مرکز خرید سیمینه واقع در روستای گوگ تپه این شهرستان از اوایل تیر ماه آغاز شده و ۳۰ تیر با اتمام خرید تضمینی این محصول، بیش از یکهزار و ۷۰۴ تن کلزا بصورت تضمینی و ۴۲ تن نیز بصورت توافقی توسط کارخانجات روغن کشی از کلزاکاران میاندوآبی خریداری شد.
مقدم افزود: هر کیلوگرم کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال توسط مراکز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان خریداری شد.

 

نظر شما