شناسهٔ خبر: 67750892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی و کشف پنج مرکز استخراج رمز ارز در آذربایجان‌غربی

۱۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

پنج مرکز استخراج رمز ارز در آذربایجان‌غربی شناسایی و کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی و کشف پنج مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در استان گفت: در این مراکز ۱۸ دستگاه ماینر غیر مجاز کشف شد.

طاهر کیامهر افزود: پس از دریافت گزارشهای مردمی، مأموران انتظامی به همراه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق به محل‌های مورد نظر اعزام شدند و در جریان بازرسی‌ها این مراکز را کشف کردند.

کیامهر اظهارکرد: نظارت بر مناطق مشکوک و پر مصرف برق به ویژه در ایام پیک بار تابستان ۱۴۰۳ به صورت مستمر و جدی ادامه دارد تا از هرگونه سوء استفاده‌ احتمالی و فشار مضاعف بر شبکه و به خطر انداختن تأمین برق پایدار برای مردم پیشگیری شود.

وی، با بیان اینکه نظارت‌ها برای کشف و جمع آوری ماینرهای غیرمجاز تا پایان شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهروندان آذربایجان‌غربی می‌توانند در صورت اطلاع از این مراکز، موضوع را از طریق تماس با شماره ۰۹۰۱۸۳۹۳۸۵۸ به حراست و یا همکاران دفتر روابط عمومی به شماره ۳۱۱۰۴۲۷۷-۰۴۴  اطلاع داده و علاوه بر یاری رساندن به خادمان خود در صنعت برق برای تأمین برق پایدار، پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز را به ازای هر دستگاه ماینر یک میلیون تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت کنند.

کیامهر، با اشاره به پیش بینی رشد فزاینده مصرف برق در روزهای آینده در استان افزود: دو هفته پیش رو سخت ترین روزهای استان از نظر مصرف برق است و تابستان امسال در بخش عمده ای از کشور شرایط سختی برای تأمین برق ایجاد شده که در آذربایجان‌غربی هم شاهد رشد چهار درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و سیر صعودی مصرف برق ناشی از آن و ثبت رکوردهای جدید مصرف در سراسر کشور، اجرای برنامه های مدیریت بار با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی افزود: پیگیری و صدور اخطارهای لازم برای مشترکینی که مصارف بی رویه داشتند نیز الزامی است و خط قرمز شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تأمین برق مطمئن و پایدار برای همه مردم است و شرکت در برخورد با مشترکین با مصارف نامتعارف جدی است.

 

 

نظر شما