شناسهٔ خبر: 67740926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سه ماهه نخست سال‌جاری؛

رشد ۲۴ درصدی ورود مسافر از مرز‌های کردستان

در سه ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۵۴ هزار و ۸۱۳ نفر مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

 
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناظر گمرکات استان کردستان گفت: از مجموع ترددهای مسافری در سه ماهه اول سال‌جاری از طریق مبادی مرز زمینی استان، تعداد ۱۸۲ هزار و ۵۷۹ نفر مربوط به مسافران ورودی و ۱۷۲ هزار و ۲۳۴ نفر مربوط به مسافران خروجی اعم از ایرانی و خارجی بوده است.
 
فرامرز امیدی افزود: میزان تردد مسافران از مرزهای استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ آمار ورودی ۲۴ درصد و از نظر آمار خروجی ۲ درصد افزایش داشته است.
 
او با اشاره به اینکه مرزهای زمینی باشماق در شهرستان مریوان و سیرانبند در شهرستان بانه مجاز به ورود و خروج مسافر هستند، عنوان کرد: در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ مرز باشماق دارای ۱۶۶ هزار و ۱۷۲ نفر مسافر ورودی و ۱۵۵ هزار و ۳۴۹ نفر مسافر خروجی بوده است.
 
امیدی یادآور شد: در همین مدت تعداد ۱۶ هزار و ۴۰۷ نفر مسافر ورودی و تعداد ۱۶ هزار و ۸۸۵ نفر مسافر خروجی از مسیر مرز سیرانبند بانه تردد داشته‌اند.
 
مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
 
گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.
 
گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات، فعال است.

نظر شما