شناسهٔ خبر: 67740056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اورژانس هرمزگان:

بالگرد اورژانس هوایی ناجی مصدوم ۱۳ ساله شد

بندرعباس- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: پرواز به موقع بالگرد اورژانس موجب نجات جان مصدوم تصادفی ۱۳ساله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی با اشاره به اینکه مصدوم ۱۳ ساله که بر اثر تصادف دچار تروماهای متعدد و کاهش سطح هوشیاری شده بود، به دلیل وخامت حال و نیاز به مراقبت‌های تخصصی، باید به سرعت به مرکز درمانی مجهزتری در بندرعباس منتقل می‌شد، اظهار کرد: در پی تماس با مرکز تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ وهماهنگی با واحد EOC و اورژانس هوایی، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان شهدا بندرلنگه اعزام شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه درمانی و تثبیت وضعیت بیمار، وی با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی از بیمارستان شهدا بندر لنگه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: در طول پرواز، مراقبت‌های تخصصی توسط تکنسین‌های حاضر در بالگرد ادامه یافت و وضعیت بیمار به طور مستمر پایش می‌شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های اورژانس و کادر درمانی، بیمار به موقع به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت مراقبت‌های تخصصی قرار گرفت.

قاسمی در پایان ضمن قدردانی از زحمات تیم‌های اورژانس هوایی حمزه عسکری و مسعود عامری، واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵، واحد EOC و کادر درمانی بیمارستان‌های بندرلنگه و شهید محمدی، اظهار کرد: استفاده از بالگرد اورژانس هوایی در این مورد، نقش حیاتی در نجات جان این بیمار ایفا کرد.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات نشان‌دهنده تعهد و آمادگی کامل اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان برای ارائه خدمات اورژانسی در شرایط مختلف و به ویژه در مناطق دور افتاده و صعب‌العبور است، استفاده از بالگرد اورژانس هوایی می‌تواند به خصوص در مواقعی که زمان اهمیت حیاتی دارد، جان انسان‌ها را نجات دهد.

نظر شما