شناسهٔ خبر: 67737106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

تماس پدر، نوزاد ۱۵ روزه را از مرگ نجات داد

نوزاد ۱۵ روزه کازرونی به کمک کارشناس اورژانس ۱۱۵ و تماس تلفنی پدرش به زندگی بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رئیس اورژانس فارس گفت: نوزاد ۱۵ روزه کازرونی که در هنگام شیرخوردن دچار خفگی شده بود با کمک اپراتور مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به زندگی بازگشت. محمد جواد مرادیان افزود: پدر این نوزاد که وحشت کرده بود با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و از بی حالی و بی صدا شدن نوزاد پس از خوردن شیر خبر داد.


مرادیان با بیان اینکه بر اساس شرح حال ارائه شده توسط پدر، نوزاد هیچ تحرک و صدایی نداشته است، افزود: کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ کازرون، همزمان با اعزام آمبولانس، بلافاصله راهکارهای لازم برای بازکردن راه هوایی نوزاد را مرحله به مرحله به پدر آموزش داد و بصورت همزمان، عملیات نجات برای نوزاد انجام شده و تا بازگشت تنفس نوزاد ادامه داشته است.


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ادامه داد: در نهایت برای تحت نظر بودن و معاینه بیشتر، این نوزاد توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت ولیعصر کازرون منتقل می‌شود. مرادیان اضافه کرد: کارشناسان تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ فارس آموزش‌های لازم در همه زمینه‌های درمانی را فرا گرفته اند و به صورت شبانه روزی، آماده پاسخگویی به هم شهروندان هستند.

نظر شما