شناسهٔ خبر: 67733228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حضور ۴۰ هزار نمازگزار در نماز جمعه مسجد الاقصی

با وجود تدابیر سخت‌گیرانه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، چهل هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نوشت: هزاران فلسطینی امروز جمعه با وجود تدابیر شدید نظامی اعمال شده توسط رژیم اشغالگر قدس نماز ظهر را در مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند.

اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس تخمین زد که حدود ۴۰ هزار شهروند در داخل مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر همزمان با ورود شهروندان برای اقامه نماز، ایست بازرسی خود را در شهر قدیمی و باب الاسباط مستقر کردند. آنها به تعدادی از جوانان حمله و اقدام به بازرسی آنها کردند. آنها همچنین پس از بررسی هویت برخی از نمازگراران از ورود آنها به مسجد الاقصی جلوگیری کردند. 

از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، نیروهای این رژیم سخت‌گیری خود را در دروازه‌های مسجد الاقصی و ورودی‌های شهر قدیم بیت‌المقدس تشدید کرده‌اند و از ورود شهروندان به مناطق اشغال شده سال ۱۹۴۸ و  ورود به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جلوگیری می‌کنند.

این محدودیت‌ها با هجوم روزانه صدها شهرک‌نشین به صحن مسجد الاقصی و تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر اسرائیل همراه است. از سال ۲۰۰۳، پلیس اشغالگر اسرائیل به شهرک نشینان اجازه یورش به مسجد الاقصی را داده است که اداره اوقاف اسلامی قدس آن را رد کرده و خواستار توقف آن شده است.

این در حالی است که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی صبح دیروز پنجشنبه به حریم مسجد الاقصی تجاوز کرده و در اظهاراتی جنبش حماس را تهدید و ضمن مخالفت با توافق تبادل اسرا آن را تسلیم شدن در برابر دشمن توصیف کرد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی بن گویر در اقدامی از پیش اعلام نشده حرمت مسجد الاقصی را هتک نموده و در میان حفاظت شدید نیروهای امنیتی و پلیس به این مکان مقدس تجاوز کرد و پس از آن مناسک تلمودی را در محوطه‌های اطراف مسجد الاقصی انجام داد.

درپی این اقدام گروه‌های مقاومت فلسطین، هتک حرمت مسجدالاقصی توسط بن گویر را محکوم و آن را نشانه پیشرفت توطئه اشغالگران در یهودی‌سازی و تسلط بر مقدسات امت اسلامی دانستند.

انتهای پیام

نظر شما