شناسهٔ خبر: 67732038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

خطیب نمازجمعه زاهدان:

نام ویاد ابا عبدا... الحسین (ع) مایه حیات اسلام است

خطیب نمازجمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: عزاداری در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران شهیدش به نوعی شرکت در حماسه آنها و مایه حیات اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «آیت‌الله محامی» خطیب نمازجمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت عزاداری‌ها و زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) گفت: زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع)، شهدای کربلا و برگزاری عزاداری‌ها به نوعی شرکت در حماسه آنها و مایه حیات اسلام است و برای همین است که امام خمینی (ره) فرمودند: "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته"است.

آیت‌الله محامی افزود: شیعه و سنی و نه تنها مسلمانان بلکه کسانی که از ادیان دیگر هستند، محبتشان را به امام حسین (ع) ابراز می‌کنند.

وی گفت: عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در برابر یزیدیان زمان صف می‌کشد و در جبهه اسلام می‌ماند و هر کس به هر نحو که می‌تواند باید از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند.

آیت‌الله محامی ادامه داد:در جای جای کشور‌های اسلامی ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به گوش می‌رسد و حتی در کشور‌های غیر اسلامی  همانند حرکت دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشور‌های غربی.
نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان وبلوچستان ضمن قدردانی از دست‌اندکاران برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم و نیز تامین کنندگان امنیت این مراسمات عنوان کرد: از صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان هم که مراسمات عزاداری را به خوبی تحت پوشش قرار داد تقدیر و تشکر داریم.

آیت ا... محامی همچنین در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر نکاتی از جمله مسئولیت خطیر نمایندگان مجلس در موقعیت حساس کنونی، انجام کار تشکیلاتی متحد و منسجم، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، اولویت‌بندی مسائل و مشکلات استان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما