شناسهٔ خبر: 67728095 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی در سینما ملت

تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی از موضوع‌های فصل جدید سینما ملت است که پنجشنبه هر هفته از شبکه تهران پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدسعید هاشم زاده سردبیر برنامه سینما ملت با حضور در استودیو شبکه خبر درباره نوآوری‌های این فصل از سینما ملت گفت: سینما ملت به سینما نگاه می‌کند و نه فقط فیلم و تمامی موضوعات سینمایی را بررسی می‌کند.
 وی با اشاره به بخش‌های مختلف این بخش گفت: تهران را محوریت اصلی این فصل قرار دادیم و با بخش‌های مختلفی از جمله سنیما‌های تهران، مردم تهران و توقعات آنها از سینما‌ها، گزارش‌های مردمی و سینما تئوری تولید شده است.

پیمان خزلی تهیه کننده این برنامه همچنین افزود:برنامه سینما ملت از جشنواره فیلم فجر آغاز شد و در فصل جدید تغییراتی در زمینه اجرای برنامه ایجاد شد و اجرای این فصل را مقدسیان بر عهده دارد.
وی افزود: در بخش سینما شهر به بررسی سینما‌های شهر تهران و بررسی آنها از قدیم تاکنون می‌پردازد. سینما تئوری نیز مسائل مهم سینمایی را بررسی می‌کند و در میز نقد و میز رسانه اخبار هفته را بررسی می‌کند.

 سردبیر برنامه سینما ملت در خصوص بازنمایی تصویر مردم در سینما‌ها گفت: از کارشناسان این حوزه همچنین جامعه شناسان و روانشناسان کمک گرفته و این نسبت بررسی می‌شو و به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی و بازنمایی مشاغل و اقوام و کمدی پرداخته می‌شود.
وی در مورد سینمای دینی توضیح داد و گفت: تحقیقات و بررسی‌ها در مورد سینمای دینی و همچنین کمدی و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.
تهیه کننده این برنامه به زمان کم برنامه نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلفی به این برنامه اضافه شده و به شکل مجله فرهنگی ارائه می‌شود و برای خروجی بهتر این برنامه نیازمند اضافه شدن زمان به این برنامه هستیم.
 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سینما ملت بتواند جایگاه خوبی در بین بینندگان و اهالی سینما داشته باشد.
هاشم زاده نیز در پایان گفت امیدواریم که ایجاد بخش‌های مختلف این برنامه و حضور کارشناسان موجب افزایش فهم و درک، آگاهی و بینش مخاطب از این برنامه باشد. 

فصل جدید برنامه «سینما ملت» به تهیه‌کنندگی پیمان خزلی و با اجرای محمدرضا مقدسیان از شبکه تهران پخش می‌شود. این برنامه که با محوریت سینما و مردم به بررسی و تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی می‌پردازد، هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. 
«سینما ملت» به سردبیری سعید هاشم‌زاده کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و گروه اجتماعی شبکه تهران است.

 

<div id="video-display-embed-code_11331933"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4286681/11331933?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما