شناسهٔ خبر: 67727609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

سقوط قیمت خودرو با آزادسازی واردات؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

آزادسازی واردات خودرو تأثیر زیادی بر بازار و قیمت خودرو نداشته و مشکلات اصلی شامل واردات قطره‌چکانی و محدودیت‌های تخصیص ارز همچنان باقی است.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز – یک کارشناس بازار خودرو معتقد است که آزادسازی واردات خودرو برای عموم مردم، تأثیرات محدودی بر قیمت خودرو خواهد داشت و برای بهبود واقعی وضعیت بازار، باید مشکلات ساختاری و تخصیص ارز حل شود.

سرویس خودرو: اخیراً خبری مبنی بر آزادسازی واردات خودرو برای عموم مردم منتشر شد که نشان‌دهنده تسهیل روند واردات خودرو است؛ اما این موضوع چه تأثیری بر بازار و آینده قیمت خودرو خواهد داشت؟

در هفته گذشته به دلیل تعطیلات عاشورا و تاسوعا، قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نداشت. کوییک S دنده‌ای با کاهش قیمت به ۴۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، شاهین G با افت قیمت به ۷۱۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷i با افزایش قیمت به ۷۴۰ میلیون تومان و پژو پارس LX TU5 با کاهش قیمت به ۸۶۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز نوسان چندانی نداشت. جک J4 آپشنال با افزایش قیمت به ۷۸۸ میلیون تومان، ام‌وی‌ام X22 پرو با کاهش قیمت به ۹۵۴ میلیون تومان، جک S5 با کاهش قیمت به یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان و فیدلیتی پرایم پنج‌نفره با کاهش قیمت به یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان رسید.

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، بیان کرد که با توجه به تعطیلات اخیر، رکود بازار خودرو ادامه خواهد داشت و تا زمان روی کار آمدن دولت جدید، قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد داشت. وی افزود که مشکل اصلی واردات خودرو، واردات قطره‌چکانی و تخصیص محدود ارز است و برای تسهیل واردات، باید مبدأ ارز تخصیصی آزاد شود تا بانک مرکزی تنها منبع تأمین ارز نباشد.

نظر شما