شناسهٔ خبر: 67724399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات در فلسطین

از تداوم حمله به غزه تا کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس

منطقه غزه دیروز نیز شاهد سه حمله گسترده از سوی ارتش این رژیم بود، از سویی نتانیاهو در شهر رفح و منطقه فیلادلفیا بازدید میدانی انجام داد و همچنان پیش از سفر به واشنگتن، موانعی را برای توافق آتش‌بس ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در دویست و هشتاد و ششمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، وزارت بهداشت نوار غزه گزارش داد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه سه حمله بزرگ به این منطقه انجام داد که منجر به شهادت 54 نفر و زخمی شدن 95 فلسطینی شد.  مجموع شهدا از آغاز جنگ در غزه تاکنون به به 38848 شهید و تعداد مجروحین به 89459 نفر رسیده که بخش عمده آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کرد که 32 سرباز ظرف 24 ساعت در نوار غزه، کرانه باختری و جبهه شمالی با لبنان مجروح شدند.

در کرانه باختری، نیروهای اشغالگر اوایل روز پنج‌شنبه حملات جدیدی از جمله چندین شهر و شهرک انجام دادند  رزمندگان مقاومت در نابلس با آنها درگیر شدند.  

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شهر رفح و منطقه فیلادلفیا، در جنوب نوار غزه، بازدید میدانی انجام داد، در حالی که محافل رژیم صهیونیستی می‌گویند که وی همچنان پیش از سفر به واشنگتن، موانعی را برای این توافق ایجاد می‌کند. مقامات رژیم صهیونیسیتی همچنین هشدار دادند که نتانیاهو به دنبال خنثی کردن این توافق برای دستیابی به منافع سیاسی خود است، با توجه به اینکه شرایط برای انعقاد آن فراهم است. 

هشدار عفو بین‌الملل به تل‌آویو  برای نقض حقوق اسرای فلسطینی

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید به شکنجه و توهین به زندانیان فلسطینی در زندان‌های خود پایان دهد.

بر اساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی از قوانینی در زندان‌های خود استفاده می‌کند که حقوق بشر را نقض کرده و مجوز بازداشت فلسطینیان تا مدت‌های نامحدود بدون تفهیم اتهام یا محاکمه آنها را صادر می‌کند.

در این گزارش تأکید شده است: سران تل‌آویو باید از بازداشت فلسطینیان نوار غزه تا زمان‌های نامحدود دست بردارند.

این سازمان حقوق بشری تصریح کرد: تاکنون دست کم اسناد مربوط به نقض حقوق اساسی ۲۷ اسیر فلسطینی که آزاد شده‌اند را جمع آوری کرده که ۵ تن از آنها زن هستند و ۲۱ نفر مرد و کودک ۱۴ ساله هستند که ساکن نوار غزه بوده‌اند.

رژیم صهیونیستی به تازگی علیه یک کودک ۱۲ ساله فلسطینی به نام نواف السلایمة حکم ۱۲ ماه زندان را صادر کرده و این حکم بعد از ۱۴ ماه حبس اداری وی صادر شده است.

تشدید درگیری‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی

با تشدید حملات متقابل موشکی بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته، بیش از ۲۰ موشک از لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی آژیرهای خطر منطقه دیشون یکی از مناطق غرب الجلیل اشغالی به علت نگرانی از نفوذ پهپادهای حزب الله لبنان به صدا درآمده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از فعال شدن آژیرهای خطر در دیگر مناطق شمالی فلسطین اشغالی شمال خبر دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از حمله موشکی عناصر مقاومت به منطقه اشغالی کفرشوبا خبر دادند که اهداف مورد نظر در این حمله به صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

همچنین پایگاه المرج رژیم صهیونیستی نیز هدف حملات مقاومت لبنان قرار گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند طی ساعات اخیر حدود ۲۰ موشک برکان از لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

از سویی المیادین از حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق الضهیره و بارین در جنوب لبنان خبر داد. جماعت اسلامی لبنان امروز از ترور و شهادت احمد جباره، از فرماندهان گردان فجر این جنبش در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در منطقه بقاع در جنوب شرق لبنان را تأیید کرد.

عملیات مشترک حماس و جهاد اسلامی

گردان‌های قسام و سرایا القدس شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی و جهاد اسلامی در عملیاتی مشترک در جریان نبرد زمینی غزه، نظامیان صهیونیست را در محله شجاعیه با راکت ضد نفر هدف قرار دادند.

سرایا القدس قدس همچنین از حمله موشکی به مقر فرماندهی رژیم صهیونیستی در محور نتساریم خبر داد.

 

انتهای پیام

نظر شما