شناسهٔ خبر: 67719088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حماس مصوبه کنست در مخالفت با تأسیس کشور فلسطین را محکوم کرد

حماس اقدام کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در خصوص تصویب پیش‌نویس قانون مخالفت با تأسیس کشور فلسطین را تصمیمی باطل دانست و آن را بر آمده از خوی اشغالگری صهیونیست‌‌ها و فاقد مشروعیت در اراضی فلسطینی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این مصوبه صهیونیستی تأکیدی بر سیاست ثابت کنونی اشغالگران برای انکار حقوق مردم فلسطین است که قوانین بین‌المللی بر آنها به‌ویژه حق تعیین سرنوشت مانند دیگر ملت‌های جهان تصریح دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ملت فلسطین به مقاومت و مبارزه و دفاع مشروع از وجود خود در برابر جنگ نسل‌کشی شکست خورده ادامه می‌دهد که توسط دولت تروریست صهیونیست علیه فلسطینیان آغاز شده است. این ملت در نهایت حق خود برای تأسیس کشور فلسطین را از دشمن ستانده و همچنان به حرکت در راه ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگران برای اخراج ملت فلسطین و نابودی هویت آنها ادامه می‌دهد.

در بخش دیگری از بیانیه جنبش حماس می‌خوانیم: این تصمیم وقیحانه پیامی چالش برانگیز برای جامعه بین‌الملل و تحقیر قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که از ارائه عضویت کامل به فلسطین در این سازمان بین‌المللی حمایت می‌کند و لازمه آن اقدام فوری و جدی برای توقف این گونه تصمیمات و عملکردهای جنایتکارانه و توانمند‌سازی ملت فلسطین برای دستیابی به تمام حقوق خود است.

انتهای پیام

نظر شما