شناسهٔ خبر: 67708008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیعه عاصی‌ترین گروه در برابر حاکمان جبار بوده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شیعه عاصی‌ترین گروه در طول تاریخ علیه حاکمان جبار و ظالم بوده و هیچ وقت سر تسلیم در برابر آنها فرود نیاورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر چهارشنبه در جمع عزاداران جامعه عشایری ایل شاهسون در مشگین‌شهر اظهار داشت: اطاعت از حاکم جائر و ظالم را امام مظلوم ما نپذیرفته و به همین خاطر دست به قیام تاریخی زده تا امروز به برکت این نهضت عظیم رهبری صالح مورد هدف و منظور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) جلوی انحراف دین را گرفت و آبروی قرآن، پیامبر و مکتب اسلام را صیانت کرد تا حاکمان ظالم و ستمگر نتوانند بر امت اسلامی غلبه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروز نیز اطاعت از حاکمان ستمگر نه تنها شایسته و واجب نیست بلکه مقابله با آنها حقیقتی راستین است و اطاعت از امام سوم شیعیان و دین الهی محسوب می‌شود.

عاملی یکی از برکات نهضت سیدالشهدا (ع) راه‌اندازی مدرسه صادقین عنوان کرد و افزود: امام محمد باقر و امام جعفر صادق (ع) فرصت بیان احکام الهی را پیدا کردند و در دانشگاه صادقین بهترین و شایسته ترین انسان‌ها تربیت شده تا احکام الهی و آموزه‌های مکتب نبی مکرم اسلام را تبیین و تشریح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر این مدرسه ارزشمند نبود، قطعا امثال داعش تلاش می‌کردند تا تمام رفتار و اعمال خود را به قرآن و پیامبر نسبت داده و از راه نامشروع به دین اسلام ضربه بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اضافه کرد: امت شیعی در طول تاریخ عاصی‌ترین امت در برابر حکام ظالم بوده و در عین حال نشاط خود را حفظ کرده و امروز حرکت 20 میلیونی شیعیان را در دفاع از مکتب امام حسین (ع) در اربعین حسینی شاهد هستیم.

عاملی بیان کرد: بسیاری از این حاکمان ظالم در طول تاریخ تلاش کردند تا جلوی گسترش نهضت حسینی و پیام‌ها و شعارهای اصیل آن را بگیرند که از معاویه گرفته تا صدام در عصر حاضر نتوانستند این بیرق را به زیر کشیده و چراغ هدایت حسینی را خاموش کنند.

وی حوادث تاریخی برای مقابله با شیعیان و محبان امام حسین (ع) را یادآور شد و ادامه داد: یکی از این حاکمان جبار متوکل عباسی بوده که دست و پای شیعیان را قطع می‌کرد تا اجازه زیارت حرم امام حسین (ع) را ندهند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: چند طایفه با نهضت امام حسین (ع) مشکل و مسأله داشتند که حاکمان مستبد و طاغوتیان طول تاریخ از جمله آنها بودند که اجازه ندادند تا نهضت حسینی پا بگیرد.

عاملی به 6 مأموریت حساس و خطیر واگذار شده به حضرت زینب (س) از عصر عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر حضرت زینب (س) این پیام نهضت را تبلیغ نمی‌کرد قطعا مسیر نهضت حسینی با تحریف و تعویل روبه‌رو می‌شد و نتیجه آن نیز عقیم می‌ماند.

وی افزود: امام حسین (ع) در لحظه شهادت صیانت از جان فرزندش امام سجاد را به خواهرش سپرد و در کنار آن توصیه کرد تا کودکان و نوجوانان دشت نینوا مورد صیانت قرار گرفته و اجازه بی‌عفتی نسبت به زنان و حریم اهل بیت داده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خطبه‌های حضرت زینب (س) را دارای فصاحت و تسلی خاطر برای شهدای نینوا برشمرد و خاطرنشان کرد: باید قدر این سرمایه معنوی و ارزشی را دانست و از آن در جهت احیای مکتب اهل بیت بهره برد.

عاملی به عزاداری بی‌ریا و باصفای عشایر ایل شاهسون اشاره کرد و ادامه داد: اشک ماتمی که امروز عشایر در شهادت امام حسین (ع) و یارانش می‌ریزند اشک ناب و سرچشمه از صداقت و صفای آنها است که در طول تاریخ ماندگار بوده است.

امام جمعه اردبیل یاد و خاطره 10 هزار شهید عشایر کشور را در دفاع از این انقلاب و مملکت یادآور شد و اضافه کرد: عشایر نه تنها با تقدیم شهدا افتخار آفریدند بلکه امروز نیز در سنگر تولید و اشتغال وظیفه سنگین خود را انجام می‌دهند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم مداحی شده و به یاد شهدای نینوا و همچنین شهدای عشایر اشک ماتم ریخته شده و سفره احسان و نذری نیز برپا شد.

انتهای پیام/131

 

نظر شما