شناسهٔ خبر: 67703894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اجرای مراسم میدانی " شیر و کتل" در میناب

صاحب‌خبر -

به ‌گزارش روابط ‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مصطفی کریمی در حاشیه عزاداری روز عاشورا ی حسینی در این شهرستان ضمن تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالحسین ( ع) و یاران با وفایش گفت : معرفت افزایی نسل نوجوان و جوان مهمترین هدف برگزاری مراسمات مذهبی و آیینی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب بیان کرد: برگزاری مراسم های آیینی باعث ترویج و گسترش فرهنگ حسینی و الگوی سازی فرهنگ عاشورایی و تقویت ارادت و دلدادگی اقشار مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان به این فرهنگ در جامعه می شود.

وی افزود: این مراسم مذهبی با حضور هنرمندان شاخص  از جمله؛ جعفر قاسمی،  جعفر مویدی، محمد سلیمی،  محمد اختیاری، داوود رمضان‌زاده،  ابوالقاسم احدیان، حبیب اله ناصری، راهب ذاکری، کاظم ذاکری، حسن سبحانی ، خالد رحیمی شهواری، حامد رحیمی شهواری، علی رحیمی شهواری، کریم حمزوی به هنر نمایی پرداختند.

گفتنی است: در اجرای این آیین بیش از ۳۰۰ هنرمند از حسینیه محله بی بی نازنینی تا حسینیه سید الشهدا ( لب رودخانه ) برگزار و قدمت برگزاری این مراسم آیینی شیر و کتل در شهرستان میناب  به ۲۵۰ سال پیش بر می گردد که هر ساله با حضور هیات های مذهبی و عاشقان و دلدادگان سید الشهداء در روز عاشورا برگزار می شود.

نظر شما