شناسهٔ خبر: 6760878 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

55 درصد نوزادان کشور از شیر مادر تعذیه می کنند

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر در کشور تغذیه نوزادان با شیر مادر از 51 به 55 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی اکبر سیاری روز یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افزایش آگاهی مردم و اطلاع رسانی مداوم برای ترویج تغذیه با شیر مادر نقش اساسی دارد و همه رسانه ها و دستگاه ها باید برای افزایش تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر طی شش ماه و ادامه آن تا بالای دو سالگی همکاری کنند.

وی گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، کمتر به بیماری های تنفسی، گوش درد، اسهال و دیابت مبتلا می شوند و در بزرگسالی نیز میزان بروز بیماری های قلبی ـ عروقی، سکته های قلبی و مغزی و سرطان در بین آنها به شدت کاهش دارد.

سیاری ادامه داد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه کردند از بهره هوشی بالاتری برخوردار می شوند و میزان بروز بیماری های غیرواگیر در این کودکان در سنین بزرگسالی به شدت کاهش می یابد و با توجه به اینکه سالانه 36 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیرواگیر جان می بازند که 18 و نیم میلیون نفر آنها به بیماری های قلبی مبتلا هستند، اهمیت تغذیه با شیر مادر در کاهش این بیماری ها مشخص می شود.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر برای مادران نیز مزایای زیادی دارد و تحقیقات نشان داده که میزان پوکی استخوان در زنانی که کودکان را با شیر خود تغذیه کرده اند به شدت کاهش می یابد و میزان سرطان رحم و پستان نیز در این زنان کمتر است.

10 تا 16 مرداد ماه هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گرفته است.

ادامه دارد...

اجتمام ** 3063 ** 9132 ** 1071

نظر شما