شناسهٔ خبر: 67528111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرصتی که رییس جمهور منتخب برای توسعه کشور نباید از دست بدهد

شاهرود - ایرنا - ایران اسلامی اکنون در شرایط ویژه ای قرار دارد. وجود جوانان مستعد، مراکز معتبر دانشگاهی، پیشرفت علمی قابل توجه و ظرفیت‌های اقلیمی، در کنار نگاه ویژه به ارتباطات بین‌المللی، می‌تواند فرصتی ویژه در اختیار رییس جمهور منتخب قرار دهد تا کشور گام‌های توسعه را بلندتر و مستحکم‌تر بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت شهید محمدعلی رجایی که در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی برروی کار آمد، با افرادی کم سابقه در کشورداری و سیاست و همچنین نداشتن بنیان‌های مالی و اقتصادی باثبات، توانست با شناخت کامل از وضعیت جامعه و نیازهای روز مردم، برای بهبود وضعیت کشور اقدامات و گام‌های موثری بردارد و اعتماد مردم را جلب کند.

نمونه هایی از درک صحیح روسای جمهور از شرایط در مسیر توسعه

تداوم راه شهیدان رجایی و آیت‌الله سید ابراهیم رییسی با ارائه خدمات صادقانه می‌تواند امید و اعتماد را به جامعه ایرانی بیش از پیش در جامعه تقویت کند.

شهید رجایی و دولت همراهش توانست با نیازسنجی، اقدام سریع و انقلابی و به موقع کشور را در دوران جنگ تحمیلی و مشقت‌های خاص آن اداره کند. شهید رجایی در ۲۸ روز عمر ریاست جمهوری، طرح‌های ماندگاری را به دور از هرگونه شعارزدگی و انحصارطلبی برای حل و فصل مشکلات کشور به یادگار گذاشت که هنوز هم قابلیت اجرا دارد.

در آن روزها آحاد مختلف جامعه با درک صحیح از اتحاد و همدلی در رفع نیازها و احتیاجات یکدیگر گروهی، فردی و جهادی برای رضای خدا گام برمی‌داشتند و منتظر دستورالعمل و بخشنامه‌های دولتی نمی‌ماندند.

با گذشت بیش از چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌ها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و مواردی از این دست که بخشی از آنها هر چند محدود مانعی برای سرعت پیشرفت ایران ایجاد کرد، اما اکنون با انتخاب فرد اصلح و پرقدرت ایران اسلامی می تواند با صلابت بیشتر به مسیر خود ادامه دهد.

رییس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و دولت سیزدهم هم با بنیان نهادن مدیریت جدید در کشور اعتماد، توقع مردم و تراز خدمت را افزایش داد.

تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان برای توسعه کشور

رییس جمهور منتخب نیز باید همانند شهید خدمت و شهید رجایی با نگاه به توان داخلی، ظرفیت و استعداد جوانان برومند، توسعه و پیشرفت را برنامه ریزی کند و از سوی دیگر، تا جای ممکن با ارتباط گیری با کشورهای دنیا بنا بر منویات رهبر معظم انقلاب و منافع کشور، اهداف والای نظام اسلامی را پیگیری کند.

حال که در برخی از زمینه‌های علمی همتراز و جلوتر از کشورهای توسعه یافته گام برمی‌داریم باید با اعتماد به جوانان و استفاده از علم روز و همچنین تجربه پیشکسوتان مسیر را برای مسوولیت پذیری جوانان نخبه، علاقه‌مند و پرانرژی هموار کرد تا با آزمون و خطاهای کمتری پیش برویم.

مردم از رییس جمهور آینده می‌خواهند چرخ پیشرفت همه جانبه کشور را با بررسی مسایل، مدیریت علمی، ابزار نوین و تدابیر ویژه‌تری قدرتمندانه به سمت جلو حرکت دهد. علم و عمل صادقانه همراه با اتحاد، همدلی و یکپارچگی، اعتماد و امیدآفرینی در جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

نظر شما