شناسهٔ خبر: 67528097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت انتخاباتی، عزت‌مداری ایران اسلامی

مشهد-ایرنا- مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی به میانه راه رسیده است که حضور و مشارکت مردم در مناطق مختلف کشور چشمگیر است و مردم خطه خراسان رضوی نیز بار دیگر حماسه‌ بی‌نظیری را رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت هشت صبح روز جمعه، ۱۵ تیرماه آغاز شد و ساکنان خطه خورشید هشتم به انگیزه تکمیل حماسه ناتمام خود در دور نخست، برای بار دوم در پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا برگ زرینی دیگر را در تاریخ نظام اسلامی و در مقطعی ویژه از خود به یادگار گذارند.

خراسان رضوی در این دوره از برگزاری انتخابات در ۳۴ شهرستان خود چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای دارد که هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه آن ثابت است که این شمار برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مشارکت انتخاباتی، عزت‌مداری ایران اسلامی

عزت‌مندی ایران اسلامی در گرو مشارکت حداکثری

یکی از شرکت‌کنندگان مشهدی در پای صندوق رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت پرشور و چشمگیر در این دوره از انتخابات در حقیقت عزت کشور را در عرصه های مختلف بالا می‌برد و به جهانیان ثابت می کند که ملت ایران همچنان پای کار انقلاب خود هستند.

مریم سکوندی بیان کرد: معتقدم خود برگزاری انتخابات نشان‌دهده دموکراسی و برقراری آن در کشور است و باید این فرصت را همگی قدر بدانیم.

وی که با فرزند کوچک خود همراه بود، افزود: پدران و مادران باید برای نسل آینده این فرهنگ را به جا بگذارند که تنها نمی توان مطالبه داشت، بلکه برای انجام شدن مطالبات شان باید به میدان بیایند و افراد شایسته را انتخاب کنند.

مشارکت انتخاباتی، عزت‌مداری ایران اسلامی

رییس جمهور درد مردم را بشناسد

یکی دیگر از رای دهندگان مشهدی با بیان اینکه رییس جمهور منتخب باید رای مردم را بشناسد و خواسته‌های آنان را در اولویت کار خود قرار دهد، گفت: امروز همه مردم ایران به آمدن فردی نیاز دارد که مشکلات را به خوبی بشناسد و برای حل و رفع آنها اقدام کند.

موسی معمارنژاد بیان کرد: مشکلات معیشتی، تورم، بیکاری و چالشهای متعدد موجود در حوزه اقتصادی، سخت شدن ازدواج، کاهش توان اقتصادی مردم برای تامین خانوار همه و همه بخش‌هایی از مشکلات مردم است که رییس جمهور آینده هر کسی که می خواهد باشد، باید آنها را حل کند.

وی که با تصویری از مقام معظم رهبری در پای صندوق حاضر شده است، گفت: من برای لبیک گفتن به فرمان رهبر انقلاب آمده‌ام و از همه مردمی که تاکنون تصمیم قاطعی برای حضور در پای صندوق های رای نگرفته‌اند، در خواست دارم به تکلیف خود عمل کنند.

مشارکت انتخاباتی، عزت‌مداری ایران اسلامیمشارکت انتخاباتی، عزت‌مداری ایران اسلامی

نخستین رای، هدیه‌ای برای عزت کشورم

یک دانش آموز رای اولی با بیان اینکه امروز اولین رای و مشارکت خود را در انتخابات داشتم، گفت: همیشه آرزو داشتم آنقدر بزرگ بشوم تا بتوانم به فردی که خودم آن را انتخاب می کنم ،رای بدهم و هیچ کس نتواند در انتخابم حرفی بیاورد.

مجید دل آرا با بیان اینکه این بزرگ شدن سیاسی را دوست دارم و برای حفظ ارزشمندی آن باز هم در انتخابات آینده کشور شرکت خواهم کرد، افزود: من و تمام دوستانم قرارمان پای صندوق رای بود و امروز تمامی آنها را در این صندوق دیدم و خوشحالم که به سنی رسیدم که می توانم در آینده و سرنوشت کشور کمک کنم.

وی خطاب به همسن و سالان خود بیان کرد: امروز که فرصت نقش داشتن در آینده کشور را دارید باید به صحنه بیایید.

مشارکت انتخاباتی، عزت‌مداری ایران اسلامی

آمده ایم تا آینده روشنی بسازیم

احمد ایزدپناه نیز از دیگر شرکت‌کنندگان مشهدی در دومین دوره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در این دوره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بار دیگر به عرصه آمدم و دوستانی که در دوره قبل شرکت نکرده بودند را نیز تشویق به حضور کردم.

وی خطاب به افرادی که ممکن است هنوز برای شرکت در انتخابات دچار تردید باشند، گفت: باید به میدان بیایید تا نظر خود را حداقل اعلام کنید؛ حتی اگر فرد مورد نظر شما انتخاب هم نشود.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم این استان جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

نظر شما